چاپ سوم کتاب «سلطه رسانه ای صهیونیسم در امریکا» به بازار آمد.چاپ سوم کتاب «سلطه رسانه ای صهیونیسم در امریکا» توسط چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد. زهرا سمواتی مولف این کتاب در چرایی نگارش آن می نویسد که با کمی تامل متوجه جایگاه، قدرت و سیطره یهودیان و صهیونیست ها در عمده ترین رسانه های ارتباط جمعی آمریکا گردیده است. وی در حین جمع آوری اخبار و اطلاعات و آمارها در این زمینه به نظریات، مقالات، اخبار و تحلیل های متعدد و جالب توجهی از سوی اندیشمندان و صاحب نظران علوم ارتباطات برخورد کرده که دارای نقاط اشتراک متعددی بوده اند. همه ی اینها مولف را بر این داشته که با پیگیری و بررسی مسائل و فراهم آوردن این مجموعه، گوشه ای از تلاش های پنهان صهیونیسم در تخریب فرهنگ ها و ادیان و تسلط بر افکار و قضاوت های جهانیان را مکشوف سازد.
در این مجموعه که در سه فصل تدوین شده، علاوه بر طرح نظریات ارتباطی به مقوله شکل گیری جریان صهیونیسم در جهان و اهداف آن و سپس کمیت و کیفیت حضور صهیونیزم در رسانه های ارتباطی امریکا پرداخته شده است. مولف در فصل اول این کتاب با عنوان «سلطه رسانه ها» روند سلطه رسانه ای غرب را تشریح کرده و جریان یک طرفه اطلاعات را بررسی می کند. سپس غول های اطلاعاتی را معرفی می کند و نظریات اندیشمندان ارتباطات در رابطه با سلطه رسانه ای آمریکا را مطرح می کند. فصل دوم تحت عنوان «صهیونیسم و رسانه» به تعریف اصطلاح صهیونیسم و چگونگی پیدایش و مبانی فکری و ماهیت اندیشه های صهیونیستی اختصاص دارد. در این فصل ویژگی های صهیونیسم آمریکایی بیان شده و ظهور، توسعه و نقش لابی صهیونیسم در امریکا مورد مطالعه قرار گرفته است. استراتژی صهیونیسم بر کنترل اخبار جهان و نفوذ صهیونیسم در رسانه های بین الملل از موضوعات دیگر این فصل است.
«سلطه صهیونیسم در رسانه های آمریکا» عنوان فصل سوم و پایانی این کتاب است که به تشریح قدرت صهیونیست ها در شکل دهی افکار آمریکاییان توسط رسانه ها و بر ضد مسلمانان معطوف شده است. سینمای هالیوود به عنوان یکی از قدرتمندترین رسانه ها بیشترین مطالب این فصل را در بر گرفته است. بحث خشونت در سینمای صهیونیسم و خرافات دینی که در این سینما نمایش داده می شود، مطالب دیگری است که در این فصل به آن پرداخته شده است. نویسنده در ادامه کارتون های هالیوود را بررسی کرده و تلاش آنها در جهت زمینه سازی افکار کودکان به نفع صهیونیسم را مورد ارزیابی قرار داده است. رسانه های بعدی مطبوعات و روزنامه های آمریکا هستند که مورد مطالعه نویسنده قرار گرفته و به طور ویژه سه روزنامه ی نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال را به عنوان محل بیشترین نفوذ صهیونست ها معرفی کرده است. در پایان نیز به نقش صهیونیسم و تفکر آن در مجلات و کتب پرداخته است.
سمواتی در قسمتی از این کتاب تحت عنوان قدرت صهیونیست ها در شکل دهی افکار آمریکاییان توسط رسانه ها چنین نوشته است: «آنها با قرار دادن گونه های مختلف انسان ها و یا رفتار خاصی از آنها در محتوای یک نمایش تلویزیونی یا موقعیتی خنده دار (کمدی) و ضمن مقایسه با بقیه شخصیت های تلویزیونی در مقابل این بستر، شرایط سیاسی را به گونه ای به تصویر می کشند که نشان می دهد آنها به درستی عمل می کنند و به آمریکاییان تفهیم می کنند که دقیقا بدانند رفتار آنان در مقابل این دسته از مردم (صهیونیستها) چگونه باید باشد.»
چاپ سوم کتاب «سلطه رسانه ای صهیونیسم در آمریکا» در 127 صفحه، با تیراژ 3000 نسخه و به قیمت 2500 تومان به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.