نظرسنجی ها در آستانه انتخابات میان دوره ای آمریکا، اوضاع خوبی را برای ترامپ پیش بینی نمی کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت پولتیکوی آمریکا گزارش داد بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه «مونماوث» فقط 43 درصد از مردم آمریکا عملکرد ترامپ را تایید می کنند و آمار کسانی که وی را تایید نمی کنند رو به افزایش است.

در حال حاضر 35 درصد از مردم آمریکا معتقدند این کشور در مسیر درستی پیش می رود و 57 درصد دیگر معتقدند کشور به سمت نادرستی می رود.

کارشناسان معتقدند این روند بر انتخابات میان دوره ای تاثیر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، این نظرسنجی همچنین نشان می دهد مردم آمریکا صلاحیت اعضای کابینه ترامپ را تایید نمی کنند. تنها 30 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به نظرشان ترامپ «بهترین گزینه ها» را انتخاب کرده و 58 درصد اعلام کردند که او باید اشخاص بهتری را در دولتش به کار می گرفت.

کاخ سفید در دوره ترامپ با اخراج ها و استعفاهایی بیش از حد معمول مواجه شده است. «پال مانافورت» که در تابستان 2016 در ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت داشت، در انتظار رای دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در خصوص فرار مالیاتی و اختلاس است. 

در عین حال «اوماروسا مانیگوا نیومن» که از دیرباز فرد مورد اعتماد ترامپ بوده نیز از هفته گذشته تورهای مطبوعاتی گذاشته و در حال تبلیغ کتابی است که علیه ترامپ نوشته است.

این نظرسنجی به صورت تلفنی از 15 تا 19 اوت و با حضور 805 بزرگسال آمریکایی انجام گرفته و درصد خطای آن مثبت یا منفی 3.5 درصد است.

در نظرسنجی هفتگی گالوپ نیز درصد حامیان ترامپ در مقابل مخالفان با او، 42 درصد در برابر 52 درصد گزارش شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.