سمر بارها به دلیل اختلاف های خانوادگی با پدرش و به دلیل فعالیت هایش در زمینه حقوق بشر بازداشت شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از عربی 21، «سمر بدوی» فعال حقوقی که اخیرا توسط حکومت عربستان سعودی بازداشت شد باعث به وجود آمدن بحران شدید میان کشورش و کانادا شد زیرا کانادا خواستار آزادی وی شد.

پس از آن که کانادا از عربستان سعودی خواست که سمر بدوی را فورا آزاد کند، حکومت عربستان سعودی سفیر کانادا را اخراج کرد، سفیر خود در کانادا را فراخواند و همه پروازها میان دو کشور را متوقف کرد و اقدامات دیگری نیز انجام داد.

سمر بدوی فعال حقوقی 37 سال دارد و از سال ها پیش به دلیل اختلاف های شدید وی و برادرش«رائف» با پدرشان مشهور شد.

سمر بارها به دلیل اختلاف های خانوادگی با پدرش و به دلیل فعالیت هایش در زمینه حقوق بشر بازداشت شد.

برخی گزارش های رسانه ای می گوید که سمر بدوی تحصیلات خود را در پایه ششم ابتدایی متوقف کرد و پانزده سال کامل از خشونت پدرش رنج برد.

سمر بدوی که از قبیله«شمر» است پس از آن که از خانه فرار کرد در یکی از مراکز بهزیستی در شهر«جده» زندگی کرد تا آن با «ولید ابو الخیر» وکیل مدافع مشهور عربستانی بدون موافقش پدرش ازدواج کرد؛ پدرش در یکی از شبکه های تلویزیونی محلی ازدواج آنها را «ازدواج خون آشام» توصیف کرد.

ولید ابو الخیر که ریاست یک جمعیت حقوقی را به عهده داشت به دلیل فعالیت حقوقی خود در حال سپری کردن  محکومیت اش به مدت 15 سال حبس است.وی از سال 2014  تا کنون در زندان به سر می برد.

ابوالخیر با سمر بدوی زمانی آشنا شد که سمر در سال 2010 به مدت هفت ماه به دلیل شکایت پدرش علیه وی به زندان انداخته شد. در آن زمان ابوالخیر از سمر در دادگاه دفاع کرد و پس از آزادی اش با هم ازدواج کردند. آنها پس از زندانی شد ابوالخیر و در سال 2015 از هم جدا شدند.

در سال 2012 سمر بدوی جایزه شجاع ترین زنان جهان را از وزارت خارجه آمریکا به علت شکایت از پدرش به دلیل جلوگیری از ازدواج وی وحق رأی برای زنان دریافت کرد. 

وزارت خارجه آمریکا سمر را به دلیل تشویق زنان دیگر و الهام بخشی برای آنها پیشتاز به شمار آورد.

سمر بدوی از وزارت امور شهرداری ها نیز به دلیل مخالفت این وزارت با ثبت نامش به عنوان رای دهنده در انتخابات شوراهای شهر در سال 2011 شکایت کرد و گفت که هیچ قانونی در کشور وجود ندارد که به صراحت از رای دادن یا کاندیداتوری زنان جلوگیری کند اما دیوان مظالم آن را اقدامی زودهنگام توصیف کرد اگر چه بعدا آن را تصویب کرد.

بدوی در کارزار رانندگی زنان در عربستان در سال 2011 با رانندگی خودرویش در آن سال مشارکت کرد و به زنان برای مقابله با تدابیر پلیس و تعامل با دولت در این زمینه کمک کرد.

سمر در همان سال علیه راهنمایی و رانندگی عربستان به دلیل آن که به وی مجوز رانندگی نداد، شکایت کرد.

رائف بدوی برادر سمر  به دلیل چندین اتهام از جمله اهانت به دین اسلام در حال سپری کردن محکومیت زندان به مدت ده سال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.