وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا نیز اعلام کرد که چند پهپاد حامل مواد منفجره در نزدیکی محل جشن ریاست جمهوری و در زمان سخنرانی مادورو منفجر شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از یک ترور جان سالم به در برد.

یک منبع ونزوئلایی تأکید کرد که احتمالا نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور در معرض یک عملیات ترور نافرجام قرار گرفته است.

وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا نیز اعلام کرد که چند پهپاد حامل مواد منفجره در نزدیکی محل برگزاری جشن ریاست جمهوری و در زمان سخنرانی مادورو منفجر شدند.

«خورخه رودریگز» وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا گفت که حال رئیس جمهور این کشور بسیار خوب است.

این وزیر ونزوئلایی تأکید کرد که در این عملیات 7 نظامی از گارد ملی زخمی شدند اما مادورو در سلامت به سر می برد و حال وی خوب است.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که بر اساس اعلام دولت ونزوئلا نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور از یک حمله با استفاده از پهپادهای حامل مواد منفجره طی نمایش نظامی در کاراکاس جان سالم به در برد.

یک منبع نیز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که یک عملیات ترور اتفاق افتاد اما نافرجام بود.

برخی رسانه ها نیز گفتند که در پی این ترور نافرجام مادورو به مکان امن منتقل شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که پخش مستقیم سخنرانی مادورو از طریق تلویزیون در پی این حادثه قطع شد.

رویترز افزود که طی سخنرانی مادورو درباره اقتصاد ونزوئلا به شکل ناگهانی صدا قطع شد و وی و بقیه که روی سکو بودند نگاه شان به سمت دیگری رفت و دهشت بر چهره آنها نقش بست.

در پی این حادثه مادورو گفت که وی از یک ترور با استفاده از پهپاده های حامل مواد منفجره جان سالم به در برد.

وی ایالات متحده آمریکا و کلمبیا را به تلاش برای ایجاد آشوب و خشونت در ونزوئلا متهم کرد و تأکید کرد که مخالفان رستگرا و نیروهای راستگرای کلمبیایی پشت این ترور نافرجام هستند.

رئیس جمهور ونزوئلا تأکید کرد که شماری از جنایتکاران دستگیر شده اند.

مادورو همچنین تصریح کرد که شماری از کسانی که این ترور نافرجام را سازماندهی کردند در ایالات متحده آمریکا به سر می برند و از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست به مبارزه با این گروه های تروریستی کمک کند.

مادورو همچنین راستگراها در این کشور را متهم کرد که با همکاری راستگراهای کلمبیا به رهبری  «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا را به برنامه ریزی برای این ترور نافرجام متهم کرد.

در واکنش به اتهام دست داشتن  رئیس جمهور کلمبیا در ترور نافرجام نیکولاس مادورو، دولت کلمبیا چنین اتهامی را رد کرد.

وزارت خارجه کلمبیا با صدور بیانیه ای تأکید کرد:« اظهارات مربوط به دست داشتن رهبر کلمبیا در تلاش برای ترور نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بی اساس است».

در پی این حادثه «ایوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی ایالات متحده آمریکا و اعوانش را به تلاش برای ترور نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا متهم کرد.

مورالس در توئیتی کوتاه در توئیتر نوشت:« ما به شدت این تجاوز جدید و حمله بزدلانه به مادورو رئیس جمهور و ملت بولیواری را محکوم می کنیم.»

وی در ادامه نوشت:« پس از شکست تلاش ها برای سرنگونی با ابزارهای دموکراتیک ، اقتصادی،سیاسی و نظامی اکنون امپراتوری آمریکا و اعوانش به جان وی تعدی می کنند.»

مورالس این اقدام را به مثابه جنایت ضد بشری توصیف کرد.

دولت نیکاراگوئه نیز ترور نافرجام نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم کرد.

«دانیال اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه با صدور بیانیه ای گفت:« همین الان با خبر شدیم که حمله تروریستی به نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، برادر و رفیق صورت گرفته است که نیروهای راستگرای مخفی پر از تنفر و شکست خورده در همه جا انجام دادند؛ نیروهایی که عزم خود را برای تخریب آمریکای لاتین جزم کرده اند.»

رئیس جمهور نیکاراگوئه این ترور نافرجام را به شدت محکوم کرد.

کوبا نیز ترور نافرجام رئیس جمهور ونزوئلا را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه کوبا در توئیتی در حساب خود در توئیتر نوشت:« رائول کاسترو روز ژنرال ارتش و دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست و میگل دیاز کانیل رئیس جمهور کوبا به شدت تلاش برای ترور نیکولاس مادورو رئیس جمهور را محکوم می کنند و همبستگی و حمایت نامحدود خود را از نیکولاس مادورو و دولت و ائتلاف مدنی-نظامی بولیواری و ملت چاوز را اعلام می کنند.»

یک گروه شورشی مسئولیت سوء قصد به مادورو را بر عهده گرفت. یک گروه و جنبش مخفی به نام «سربازان فلانل» در صفحه توییتر خود مسئولیت ترور نافرجام رئیس‌جمهور ونزوئلا را برعهده گرفت. این گروه مدعی شده که دو پهپاد حامل مواد منفجره برای عملیات ترور مادورو در نظر گرفته شده بود اما تک تیراندازان محافظ مادورو قبل آنها را هدف قرار دادند. «سربازان فلانل» همچنین هشدار دادند: «پهپادها وسایل ارزشمندی هستند. حالا عمل نکرد اما فقط (در آینده) کار خواهد کرد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.