دولت میانمار از تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی جنایت علیه مسلمانان «روهینگیا» خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت میانمار از تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی جنایت علیه مسلمانان «روهینگیا» در اقلیم آراکان خبر داد.

دولت میانمار با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کمیته تحقیق برای نقض حقوق اقلیت مسلمانان روهینگیا در اقلیم آراکان در این کشور تشکیل داد.

بر اساس این بیانیه کمیته مذکور شامل 4 نفر از جمله 2 نفر از کارمندان سازمان های بین المللی بوده و آن را «روساریو مانالو» معاون سابق وزیر امور خارجه فیلیپین رهبری خواهد کرد.

همچنین هدف از تشکیل این کمیته بخشی از ابتکار دولت ملی برای آشتی، صلح، ثبات و توسعه در آراکان است.

در این بیانیه به جزئیات بیشتر اشاره نشده است.

بنابراین گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست سال گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد.

براساس آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست سال گذشته به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه  شهر مرزی«کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند به بیش از  700 هزار نفر که 60 درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.