اتحادیه اروپا 7 مسئول امنیتی میانمار را به دلیل دست داشتن آنها در نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا به شکل هدفمند، تحریم می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی دیپلمات ها و مسئولان اتحادیه اروپا گفتند که اتحادیه اروپا 7 مسئول امنیتی میانمار را به دلیل دست داشتن آنها در نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا به شکل هدفمند، تحریم می کند.

این هفت مسئول با مصادره داریی ها و ممنوعیت شان از سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا رو به رو خواهند شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا ممنوعیت فروش  سلاح به میانمار و جلوگیری از انجام هر گونه رزمایش یا همکاری با نیروهای مسلح میانمار را تمدید کرد.

تحریم ها تغییری در سیاست اروپا به شمار می رود که محدودیت ها علیه میانمار را در سال 2012 به منظور حمایت از این کشور در پی تبدیل حکومت در این کشور به حکومتی که به شکل جرئی از دموکراسی برخوردار است به حالت تعلیق در آورده بود. لیکن روابط میان دو طرف در پی فرار بیش از 700هزار مسلمان روهینگیا از ایالت«راخین» به بنگلادش که به گفته سازمان ملل در معرض پاکسازی نژادی توسط ارتش میانمار قرار گرفته اند، متشنج شد.

در ماه دسامبر گذشته ایالات متحده آمریکا در واکنش به حمله نظامی ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا تحریم هایی علیه این کشور اعمال کرد در پی آن کانادا نیز به دلیل قتل عام شمار زیادی از روهینگیا توسط ارتش و بودایی های تندرو و نژادپرست تحریم هایی علیه میانمار اعمال کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.