زبان‌ شناس آمریکایی و استاد زبان‌ شناسی دانشگاه کالیفرنیا تحلیلی در خصوص توییت های ترامپ ارائه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جرج لِیکاف» زبان‌ شناس آمریکایی و استاد زبان‌ شناسی دانشگاه کالیفرنیا در توییتر شخصی خود، تحلیلی در خصوص توییت های ترامپ ارائه کرد.

در توییت وی آمده است: «ترامپ از خشم های توییتی اش برای منحرف کردن اذهان از پیشرفت های بزرگ در تحقیقات روسیه استفاده می کند، و داستان سازی می کند تا اذهان را گمراه کند. توییت های ضد ایران = سخن سنجی

و انحراف سنجی.»

 

Untitled2

 

او در ادامه توییتش که مربوط به 2 ژانویه بود را ریتوییت کرده است.

 

Untitled3

 

در این ریتوییت آمده است: «ترامپ از این شبکه اجتماعی به عنوان سلاحی برای کنترل چرخه خبری بهره برداری می کند. توییت های او تاکتیکی است تا مادی. آنها بیشتر به یکی از این چهار دسته تقسیم می شوند:

1. چارچوب پیشگیرانه: نخستین چارچوب برای یک ایده ارائه می شود.

برای مثال: خود دموکرات ها مسئول هک شدن اطلاعات کمیسیون انتخاباتی دموکرات ها هستند و به همین دلیل با اختلاف زیادی در انتخابات شکست خورده اند. (در حالی که این کم ترین میزان اختلاف در تاریخ آمریکا بوده است.)

2. انحراف: انحراف اذهان از مسائل حقیقی.

برای مثال: انحراف اذهان از مسائل حقیقی مربوط به هک اطلاعات انتخاباتی امریکا توسط روس ها به سمت سخنرانی «مریل استریپ» بازیگر هالیوودی در جوایز گلدن گلوب.

3. گمراه کردن و کژراهی: حمله به پیام دهنده و تغییر دادن جهت.

برای مثال حمله به رسانه ها برای از بین بردن اعتماد عموم به آنها. نامیدن اخبار رسانه ها با عنوان «اخبار جعلی» و معرفی دولت ترامپ به عنوان منبع واقعیت.

4. سخن سنجی: آزمودن واکنش عموم.

برای مثال: آزمودن واکنش عموم به تنش های مربوط به سلاح هسته ای.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.