پناهجویان باید داوطلبانه و به شیوه ای کاملا امن و محترمانه به سرزمین خود بازگردند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نماینده ویژه سازمان ملل در میانمار با تاکید بر اینکه وضعیت آراکان بسیار پیچیده است و راه حل آن زمان بر خواهد بود، اظهار داشت که پناهجویان باید داوطلبانه و به شیوه ای کاملا امن و محترمانه به سرزمین خود بازگردند.

«کریستین شرانر برگنر» نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار پس از بازدید از این کشور در نشست غیر علنی شورای امنیت در زمینه وضعیت اخیر این منطقه گزارش خود را ارائه کرد.

وی پس از ارائه این گزارش به خبرنگاران گفت: دیدارهای دوستانه و سازنده ای با مقامات دولتی میانمار داشتیم، وضعیت آراکان بسیار پیچیده است و راه حل آن زمان‌بر خواهد بود.

وی در ادامه تأکید کرد: در ماه سپتامبر بار دیگر به میانمار سفر خواهم کرد. پناهجویان روهینگیا خواستار بازگشت به سرزمین خود هستند، اما ناسازگاری در این منطقه تنها با دولت نیست بلکه بین مسلمانان و اکثریت بودائی منطقه آراکان است. مسلمانان باید داوطلبانه و به شیوه ای کاملا امن و مطمئن و محترمانه به کشورشان بازگردند.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست سال گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد. طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه شهر «کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند به حدود 700 هزار نفر رسیده است که 60 درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند.از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.