مقامات مجارستان در چارچوب مقابله با پناهجویان، با حمایت کشورهای چکسلواکی، لهستان و اسلواکی در گروه «ویشه گراد» نیروهای ارتش و پلیس را در مرزهای خود تقویت کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،مجارستان بار دیگر با پذیرش پناهجویان بازگردانده‌ شده از اروپای غربی مخالفت و تنها جهت همکاری برای انتقال آنها به یونان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی مجارستان، «ویکتور اوربان» نخست وزیر این کشور که برای انجام یک سفر رسمی به برلین رفته، در دیدار با وزیر کشور آلمان گفت: مجارستان هیچکدام از پناهجویان بازگردانده‌شده از اروپای غربی را نخواهد پذیرفت، اما برای کمک جهت انتقال آنها به یونان آمادگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه موضع مجارستان در قبال پناهجویان از سال 2015 تاکنون تغییر نکرده است اظهار داشت: آنها از مسیر بالکان و ابتدا از یونان وارد اتحادیه اروپا شده اند.

مقامات مجارستان در چارچوب مقابله با پناهجویان، با حمایت کشورهای چکسلواکی، لهستان و اسلواکی در گروه «ویشه گراد» نیروهای ارتش و پلیس را در مرزهای خود تقویت کرده اند. 

مجارستان همچنین برای جلوگیری از موج پناهجویان مرزهای خود با صربستان و کرواسی را سیم خاردار بسته و با اعلام وضعیت فوق العاده در این مناطق مجازات عبور غیرقانونی آنها را نیز شدت بخشیده است. 

براساس قانونی که سال پیش در مجلس مجارستان تصویب شد همه پناهجویان از جمله کودکان پس از درخواست پناهندگی خود، باید در اردوگاه ها نگهداری شوند.

دستگیرشدگان در نقاط مختلف مجارستان نیز باید از مرزهای این کشور خارج شوند. بنا به اعلام سازمان‌های مردم‌نهاد، نیروهای امنیتی مجارستان پناهجویان را با زور به صربستان پس می‌فرستند. 

مجارستان همچنین برنامه اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم پناهجویان به کشورهای مختلف اروپایی را نیز به شدت محکوم کرده است. براساس این برنامه مجارستان نیز موظف به پذیرش 1294 پناهجو است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.