رئیس جمهور آمریکا به ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدارشان در کاخ سفید در روز 24 آوریل گذشته پیشنهاد قرارداد تجاری دو جانبه در مقابل خروج فرانسه از اتحادیه اروپا به مانند کاری که انگلیس کرد، ارائه نمود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، وبسایت«اکسیوس» نوشت که «دونالد ترامپ» واقعیتی را درباره موضع اش درباره اتحادیه اروپا فاش کرد زمانی که در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، اتحادیه اروپا را به لحاظ تجاری«بدتر از چین» قلمداد کرد و وی را تشویق به خروج از این اتحادیه کرد.

روزنامه واشنگتن  پست نیز امروز جمعه به نقل از برخی مسئولان اروپایی  نوشت:رئیس جمهور آمریکا به ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدارشان در کاخ سفید در روز 24 آوریل گذشته پیشنهاد قرارداد تجاری دو جانبه در مقابل خروج فرانسه از اتحادیه اروپا به مانند کاری که انگلیس کرد، ارائه نمود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، ترامپ طی رایزنی خصوصی با ماکرون در کاخ سفید در 24 آوریل گذشته درباه مسائل تجارت جهانی و همکاری اقتصادی بین المللی از همتای فرانسوی خود پرسید: «چرا اتحادیه اروپا را ترک نمی کنی؟»در مقابل آن، ترامپ به ماکرون پیشنهاد قرادادی با شروط مناسب تری در مقایسه با شروط اتحادیه اروپا ارائه کرد.

با وجود آن که کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره این اطلاعات نشد اما به نوشته وبسایت اکسیوس ترامپ در همین دیدار با ماکرون گفت که وی اتحادیه اروپا را در عرصه تجاری «از چین بدتر» می داند.

در مارس 2018 ایالات متحده آمریکا بر واردات آلومینیوم 10 درصد و فولاد 25 درصد از همه کشورها از جمله از اتحادیه اروپا تعرفه اعمال کرد. در پاسخ به این اقدام کشورهای اتحادیه اروپا نیز بر کالاهای وارداتی از آمریکا 25 درصد تعرفه اعمال کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.