رئیس‌جمهور آمریکا که هنوز نتوانسته جنگ تجاری با متحدان غربی‌اش را به سرانجام برساند، در صدد اعمال تعرفه اضافی بر کالاهای چینی و شروع جنگ با این کشور است.

به گزارش جماران، نشریه آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع خود در کاخ سفید، از عزم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی چینی که ارزشی معادل 50 میلیارد دارند، خبر داد.

آنطور که در این گزارش آمده، انتظار می‌رود که خبر اعمال این تعرفه‌ها امروز جمعه اعلام شود و پس از آن، بر 1300 قلم کالای تکنولوژیک چینی، در گمرکات آمریکا، تعرفه بالاتری اعمال می‌شود.

این تصمیم ترامپ پس از نشست روز پنج‌شنبه با وزرای خزانه‌داری و بازرگانی آمریکا، اتخاذ شده است.

ظاهراً استدلال اعلامی کاخ سفید برای اعمال این تعرفه‌های اضافی، حفظ مالکیت معنوی کالاهای آمریکایی و جلوگیری از سرقت آن توسط کپی‌کارهای چینی خواهد بود.

آمریکا در حال حاضر به دلیل اعمال تعرفه اضافی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا و آمریکای شمالی، تحت فشار متحدان غربی خود قرار دارد. بجز انگلیس که طرفدار حفظ روابط تجاری با آمریکاست، دیگر کشورها از عزم خود برای مقابله به مثل با آمریکا خبر داده‌اند.

اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا به عنوان مثال، درنظر دارند که بر واردات کالاهایی مانند پنیر، گوشت خوک، انگور، خربزه و سیب تعرفه اضافی اعمال کنند؛ این اقلام صادراتی بیشتر در ایالت‌های طرفدار ترامپ تولید می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.