سخنگوی کاخ سفید که از نزدیک‌ ترین افراد به ترامپ محسوب می‌ شود، برای صرف غذا به رستورانی در پایتخت آمریکا راه داده نشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ایندیپندنت گزارش داد دو روز پیش «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید به سومین مقام در دولت ترامپ تبدیل شد که برای صرف غذا به رستوران راه داده نشد. بر این اساس، سندرز و خانواده‌ اش برای صرف شام به رستوران‌ «رد هن» در منطقه «لکسینگتون» در واشنگتن دی سی رفته بوده که «استفانی ویلکینسون» صاحب رستوران از آنها خواست محل کسب و کارش را ترک کنند.

سارا سندرز در توییتش نوشت: «چون برای رئیس‌ جمهور آمریکا کار می‌ کنم، صاحب رستوران رد هن از من خواست که (رستوران را) ترک کنم و من هم مودبانه از آنجا بیرون آمدم. رفتار او بیش از آنکه معرف شخصیت من باشد، معرف شخصیت خود اوست. من همیشه تلاش می‌ کنم بهترین رفتار را با مردم داشته باشم مخصوصا با آن دسته از مردم که نظری مخالف نظر من دارند.»

سارا سندرز از توییت رسمی خود برای انتقاد از این رستوران استفاده کرد اما این کار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را از این اقدام بازنداشت که خودش هم در توییتش از این ماجرا انتقاد کند: «رستوران رد هن باید بیشتر به تمیز کردن سایبان ها، درها و پنجره های کثیفش (که به شدت نیاز به نقاشی دارند) بپردازد، نه اینکه از خدمات دهی به یک شخص خوب مانند سارا هاکبی سندرز سر باز زند. من همیشه یک قانون داشته ام، اگر رستورانی از بیرون کثیف باشد، در داخل هم کثیف است!»

سندرز یکی از قدرتمندترین افراد در دولت ترامپ است و رئیس جمهور از او حرف شنوی دارد. او آگاهانه برای پیشبرد حرفه اش تصمیم می گیرد و به نظر می رسد با دیدگاه هایش تصمیم گیری می کند و برایش فرقی نمی کند که افرادی مانند رستورانچی ها، نظافتچی ها و حتی اعضای نیروهای مسلح که فعلا برای این دولت کار می کنند، با او به شدت مخالفت می کنند.

برای صاحب یک رستورانچی چنین انتقادی، عملی شجاعانه است. ویلکینسون ممکن است انتظار نداشته باشد که ساندرز از توییتر رسمی خود استفاده کند تا به 3 میلیون نفر از طرفدارانش از رستوران شکایت کند اما بدون شک او متوجه شد که واکنش شدیدی از سوی مردم وجود دارد.

در اینجا هیچ موازی کاری ای وجود ندارد. هنگامی که شما از ارائه دادن خدمات به کسی بر اساس آن اینکه او کیست، خودداری می کنید، سزاوار محکومیت هستید اما هنگامی که شما از ارائه خدمات به کسی بر اساس کاری که او انجام می دهد سر باز می زنید، ممکن است امکان این کار وجود داشته باشد.

اقدام ویلکینسون در گروه دوم قرار داشت و او احساس کرد که با خدمات دهی به سندرز، او در واقع در تایید اقدامات دولت ترامپ مشارکت می کند. این به وضوح کاملا متفاوت است با امتناع از اجازه دادن به کسی برای خرید یک کیک به دلیل هویت اش.

آیا جریان سیاست آمریکا در نتیجه این ژست تغییر خواهد کرد؟ شاید نه. با این حال، به نظر می رسد که جهان به طور ناخواسته به سمت مخالفت ها و اعتراضات این چنینی پیش می رود.

جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی از والدینشان به دلیل منع قانونی حضور کودکان در بازداشتگاه، برای دولت ترامپ دردسرساز شده و واکنش منفی افکار عمومی کشورش را در پی داشته است. چند روز پیش هم «کریستین نیلسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا که اجرای سیاست‌ های سختگیرانه ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ را بر عهده دارد، پس از حضور در یک رستوران مکزیکی در واشنگتن دی سی با فریادهای اعتراض مردم روبرو و نهایتا مجبور به ترک رستوران شد.

سندرز به سختی گرسنه می ماند، اما کودکانی هستند که در قفس های مرزی مکزیک در حالی که می گریند، نگهداری می شوند و او بخشی جدایی ناپذیر از اقدامات و تصمیمات دولت ترامپ است - و باید صراحتا گفت که اگر این تنها مجازاتی است که او به دلیل این کارهایش با آن مواجه می شود، پس او به طرز قابل ملاحظه ای جان سالم به در برده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.