مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: سی بی سی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه میزبان مراسم افطاری در کاخ سفید بود.

بیش از 50 میهمان به مراسم دعوت شده بودند. ترامپ، «خالد بن سلمان» سفیر عربستان و «دینا قعوار» سفیر اردن پشت یک میز نشستند. سفرای امارات عربی متحده، مصر، تونس، عراق، قطر، بحرین، مغرب، الجزایر، و لیبی نیز به این مراسم دعوت شده بودند.

 

08trsda_1528339189

 

دونالد ترامپ طی سخنانی پیش از مراسم گفت:‌ «امشب سپاسگزاریم که پیوندهای دوستی‌ و همکاری‌ با شرکای ارزشمند‌مان از سراسر خاور میانه تجدید می‌ شود. به تک تک شما و مسلمانان سراسر جهان می‌ گویم: رمضان مبارک.»

 

7b71ff63-aa09-41e7-9ff0-7a5414b14429

 

همزمان با برگزاری این مراسم، گروهی از معترضان به سیاست‌ های ترامپ خارج از کاخ سفید گرد آمدند و با حمل دست نوشته هایی علیه سیاست‌ های مهاجرتی او علیه مسلمانان شعار دادند.

 

0

 

«بلال عسکریار» یکی از این تظاهرات کنندگان گفت:‌ «این اوج دورویی دونالد ترامپ است که با یک دست مسلمانان را پس می‌ زند و با دست دیگر دیپلمات‌ های (مسلمان) خاصی را برای افطار به کاخ سفید دعوت می‌ کند.»

گروه‌ های مختلفی از مسلمانان آمریکا هم مراسم افطار روز چهارشنبه در کاخ سفید را تحریم کرده بودند.

«جارد کوشنر» داماد ترامپ هم در این مراسم حضور داشت.

 

image

 

ترامپ که رفتارها و سخنانش بارها سبب اعتراض مسلمان شده است، سال گذشته سنت 200 ساله برگزاری مراسم افطاری در کاخ سفید را شکسته بود. کاخ سفید سال گذشته تنها با صدور بیانیه‌ ای در پایان ماه رمضان، عید فطر را به مسلمان تبریک گفت.

 

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: سی بی سی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.