مکان: واشنگتن، آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از مهاجران السالوادوری و فعالان در اعتراض به لغو حق اقامتشان در آمریکا به دستور ترامپ، در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «از حقوق مهاجران مان دفاع کنید.»

دولت دونالد ترامپ به محافظت ویژه از مهاجران السالوادوری پایان خواهد داد و به این ترتیب حدود 195 هزار نفر از این مهاجران که در آمریکا زندگی می‌ کنند، باید کشور را ترک کرده و یا مسترد خواهند شد.

السالوادوری‌ ها اتباع چهارمین کشوری هستند که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ حق اقامت ویژه در آمریکا را از دست می‌دهند. السالوادوری‌ ها بزرگ ترین جمعیت مهاجری هستند که تاکنون از این مقررات ویژه بهره‌ مند بودند و معمولا به اتباع کشورهایی اعطا می‌ شود که کشور آنها تحت تاثیر فجایع طبیعی و بحران‌ های شدید دیگر قرار گرفته است.

طبق این تصمیم جدید مهاجران السالوادوری تا سپتامبر 2019 فرصت خواهند داشت که کشور را ترک کرده و یا وضعیت قانونی خود در کشور را تغییر دهند.

این تصمیم وزیر امنیت داخلی آمریکا به شدت موجب نگرانی مهاجران السالوادوری شده است که از زمان وقوع زلزله مرگبار سال 2001 در این کشور از حق ویژه اقامت در آمریکا برخوردار بوده‌ اند. بسیاری از این افراد زندگی خود را در آمریکا تثبیت کرده، مشغول کار بوده و خانواده تشکیل داده‌ اند.

در سپتامبر 2016 دولت اوباما اجازه اقامت ویژه مهاجران السالوادوری را به مدت 18 ماه تمدید کرد. وزیر امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه که این مهلت 18 ماهه به پایان رسید می‌ بایست تصمیم جدید خود را در این زمینه اتخاذ می‌ کرد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا هفته پیش اعلام کرد تمدید کوتاه‌ مدت دوره اقامت این مهاجران راه حل درستی نیست و بهتر است برای وضعیت اقامت و زندگی آنها یک راه حل دائمی پیدا کرد.

مکان: واشنگتن، آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.