برخی منابع نظامی نیز گفتند که درگیری ها در اطراف فرودگاه الحدیده در دو جهت جنوبی و غربی ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،جنبش انصار الله یمن حمله گسترده ائتلاف عربستان سعودی به شهر استراتژیک «الحدیده» را دفع کرد.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی در جنبش انصار الله یمن گفت که ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند که پیشروی ائتلاف عربستان سعودی به سمت فرودگاه الحدیده را دفع کنند و تلفات سنگینی به مهاجمان وارد بیاورند.

البخیتی افزود: نبردها در جنوب فرودگاه الحدیده در سایه پوشش هوایی گسترده و بی سابقه ائتلاف عربستان سعودی ادامه دارد.

برخی منابع نظامی نیز گفتند که درگیری ها در اطراف فرودگاه الحدیده در دو جهت جنوبی و غربی ادامه دارد.

«ابتسام المتوکل» رئیس جبهه فرهنگی رویارویی با متجاوزان نیز گفت: درگیری ها اکنون در منطقه «الدریهمی» و اطراف آن برقرار است.

المتوکل افزود که درگیری ها در اطراف فرودگاه الحدیده دو روز پیش به نفع ارتش و کمیته های مردمی به پایان رسید و به بیش از  40 کیلومتر دورتر از آن منتقل شد.

همچنین المتوکل تأکید کرد که زندگی در شهر الحدیده نیز تقریبا عادی است.

یک منبع نظامی یمنی نیز تأکید کرد که محاصره نیروهای مشترک ائتلاف عربستان توسط انصار الله و ارتش یمن ادامه دارد و همه خطوط امدادرسانی زمینی متجاوزان همچنان قطع است و فقط از طریق دریا به آنها امدادرسانی می شود.

خبرنگار العالم در یمن از الحدیده خبر داد که ائتلاف تجاوز عربستان از صبح امروز فردوگاه این استان را به طور دیوانه واری هدف حمله قرار داده است.

«زیاد الحسنی» خبرنگار العالم در یمن اندکی پیش گزارش داد که جنگنده های متجاوز امروز بیش از 14 بار به فرودگاه الحدیده حمله کرده اند.

وی در این گزارش خاطرنشان کرد که متجاوزان خسارت ها و تلفات سنگینی را متحمل شده اند و هم اکنون در حال تخلیه انبوه جنازه های خود از هوا و دریا هستند.

خبرنگار العالم در یمن همچنین گزارش داد که خبرهای مربوط به ورود متجاوزان به فرودگاه یادشده صحت ندارند و صرفا در راستای جنگ روانی توسط رسانه های دشمن منتشر شده اند.

یک منبع نظامی یمنی گفت که ساختمان های فرودگاه الحدیده و باند فرود آن در اثر ده ها حمله هوایی ائتلاف عربستان به طور کامل از بین رفته است.

این منبع تأکید کرد که درگیری ها در اطراف فرودگاه همچنان به شدت ادامه دارد.

در تحولی دیگر، در حمله هوایی به یک اتوبوس مسافران در نزدیکی منطقه «جوله الغراسی» در استان الحدیده در غرب یمن 6 غیرنظامی یمنی جان خود را از دست دادند.

از زمان آغاز حمله گسترده ائتلاف عربستان سعودی به الحدیده بارها این ائتلاف و رسانه های وابسته به آن مدعی شدند که فرودگاه الحدیده را به اشغال خود در آوردند اما پس از آن نادرستی چنین خبری مشخص شد. این ائتلاف امروز نیز مدعی شد که ساختمان مرکزی فرودگاه به محاصره خود در آورده است در حالی که این خبر نیز دروغی بیش نیست.ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تلاش می کند که با استفاده از غول های رسانه ای که در اختیار خود دارد اخبار همه تحولات در یمن را به نفع خود منتشر کند و در این راستا نیز برخی تصاویر و فیلم های آرشیوی نیز منتشر می کند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با حمایت آمریکایی ها و فرانسوی ها از تقریبا یک هفته پیش حمله به الحدیده را آغاز کرد اما تا کنون نتوانسته است پیشرفتی داشته باشد و متحمل تلفات سنگینی شده است.

ائتلاف عربی پیش از آغاز حمله به بندر الحدیده که شاهرگ حیاتی یمن برای امدادرسانی و تأمین مواد غذایی و داروی مردم یمن به شمار می رود مدعی شده بود که این حمله بسیار سریع به نتیجه می رسد و این شهر را می تواند در کمترین زمان ممکن اشغال کند؛ ادعایی که بیش از سه سال پیش نیز در زمان حمله به یمن مطرح کرده و اعلام کرده بود که بسیار سریع همه یمن را  به ویژه صنعا پایتخت این کشور را به اشغال خود در می آورد اما با گذشت بیش از سه سال نه تنها نتوانست صنعا را به اشغال خود درآورد بلکه نیروهای انصار الله و همپیمانانش توانستند در جنوب عربستان پیشروی کنند و نیز توانستند شهرها و مراکز نظامی و تأسیسات نفتی عربستان را زیر آتش موشک های بالستیک خود قرار دهند و تا کنون بیش از 120 موشک بالستیک به ریاض پایتخت و دیگر شهرها و مراکز نظامی مهم عربستان شلیک کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.