یگان موشکی انصار الله یمن اعلام کرد که در حمله به تجمع نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با استفاده از یک موشک از نوع«توشکا» در ساحل غربی 40 نظامی ائتلاف عربی کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،در حمله موشکی انصار الله یمن به نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در ساحل غربی یمن تلفات سنگینی به این نیروها وارد آمد.

یگان موشکی انصار الله یمن اعلام کرد که در حمله به تجمع نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با استفاده از یک موشک از نوع«توشکا» در ساحل غربی 40 نظامی ائتلاف عربی کشته شدند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله یمن نیز گفت که عملیات ساحل غربی در شهر«الدریهمی» و مناطق محدودی متمرکز است.

عبدالسلام افزود که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز تا کنون هیچ کاری نکرده است و این فرستاده پوششی برای ادامه تجاوز به یمن است و نقش وی با نقش فرستاده قبلی سازمان ملل تفاوتی ندارد.

در همین حال، در بمباران منطقه «المنظر» در جنوب شهر«الحدیده» دو شهروند یمنی جان خود را از دست دادند و 28 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در تحولی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری روز پنجشنبه از تمامی طرفهای درگیر در جنگ حدیده خواست به تعهدات خود در زمینه قوانین بین‌المللی حقوق بشر پایبند بمانند.

«واسیلی نبنزیا» سفیر این شورا اعلام کرد:‌ «تمامی اعضا عمیقا نگران خطرات انسانی وضعیت کنونی هستند و همچنان خواستار آنند که بندرهای حدیده و الصلیف به کار خود ادامه دهند.»

 خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد که  حوثی‌ها به جاده ساحلی بندر حدیده که نیروهای ائتلاف از طریق آن تأمین و تغذیه می‌شوند هجوم برده‌اند که ۱۲ تن از سربازان ائتلاف را در این حمله کشته شده‌اند.

در دومین روز حمله به بندر حدیده، هلیکوپترهای ائتلاف نوار مرزی شهر و فرودگاه آن را بمباران کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه ۳۹ تن در اثر این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این درحالی است یک دیپلمات سازمان ملل گفت پنج کشتی تجاری بار خود را در بندر تخلیه کرده‌اند. 

از سوی دیگر، سازمان ملل همچنان تلاش می‌کند تا مسیر کمک‌های غذایی حیاتی به مردم یمن قطع نشود. ۸/۴ میلیون نفر در این کشور با خطر جدی گرسنگی روبرو هستند و فعالان حقوق بشر پیوسته هشدار می‌دهند که یمن با بزرگترین بحران انسانی حال حاضر جهان روبرو است.

وزارت دفاع فرانسه نیز اعلام کرد که ارتش فرانسه هیچ گونه عملیاتی در منطقه الحدیده در یمن انجام نمی دهد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.