خشونت اسلحه موضوع جدیدی برای انجمن پزشکان آمریکا نیست. این انجمن پیش تر نیز تلاش هایی برای مقابله با این قبیل حملات کرده است.

عکس: 19 آوریل 2018، مزار قربانیان خشونت اسلحه در خارج از دانشکده کالینز آکادمی در شیکاگو. (AP Photo/ مارتا ایروین)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از آسوشیتدپرس، روز سه شنبه انجمن پزشکی ایالات متحده آمریکا با ناامیدی از تصمیمات غیرعلمی قانون گذاران در رابطه با  کنترل اسحله و ممنوعیت استفاده سلاح و همچنین مخالفت در برابر مسلح کردن معلمین به عنوان راهکاری برای مقابله با آنچه که بحران سلامت عمومی می نامند، خبر داد.

این انجمن که بزرگترین گروه پزشکی آمریکا محسوب می شود، در نشست سیاستگذاری سالانه با تقاضاهای بی سابقه اعضای پزشک خود در رابطه با موضع گیری سخت تر برای مقابله با خشونت اسحله، ابراز تمایل کرد.

این اقدام در راستای مقابله با تیراندازی های مداوم در مدارس، خشونت های روزانه خیابانی و افزایش میزان خودکشی در ایالات متحده صورت گرفته است.

«دکتر مگان رانی» پزشک متخصص اورژانس دانشگاه براون در این نشست اظهار کرد: ما به عنوان پزشک شاهد عوارض این بیماری خطرناک هستیم.

همچنین نمایندگان انجمن پزشکی ایالات متحده به چندین پیشنهاد از جمله حمایت از هر گونه ممنوعیت خرید و یا داشتن اسلحه توسط افراد زیر 21 سال، بازنگری قوانین صدور مجوز و یا دوره های ایمنی برای صاحبان اسلحه، اعمال مقرراتی که اجازه دهد بستگان کسانی که خودکشی می کنند و یا افرادی که تهدید به خشونت شده اند بنا به حکم دادگاه اسلحه از خانه شان حذف شود، آموزش تکمیلی برای پزشکان که چگونه بیماران در خطر خودکشی را تشخیص دهند، ایجاد فشار برای رفع ضعف های قوانینی که خرید یا داشتن اسلحه توسط افراد متهم خشونت خانگی را آزاد کرده است، رای دادند.

بسیاری از اعضای این انجمن خود صاحبان و یا حمایت کنندگان اسلحه هستند، از جمله پزشکی از مونتانا که برای نمایندگان از آمورش شلیک به دانش آموزان به عنوان بخشی از کلاس ورزشی مدرسه تعریف می کرد.

«دکتر جیم هینسدیل» جراح از سن خوزه کالیفرنیا  قبل از رای گیری گفت: نقطه ای برای شروع وجود دارد و این آن نقطه است.

خشونت اسلحه موضوع جدیدی برای انجمن پزشکان آمریکا نیست. این انجمن پیش تر نیز تلاش هایی برای مقابله با این قبیل حملات کرده است.

«دکتر دیوید بارب» کسی که ریاست یک ساله این انجمن را تا پنجشنبه گذشته به عهده داشت، تعدادی از برنامه های فوق العاده این سال را اعلام کرد و گفت که خشونت های اخیر از جمله خشونت پارکلند، فلوریدا و قتل عام در لس آنجلس احساس نیاز جدیدی را ایجاد کرده است و این در حالی است که کنگره قادر به عمل نیست.

وی گفت: این که ما شاهد اقدامات کمی از سوی قانونگذاران دولتی و فدرال بوده ایم، بسیار ناامید کننده است. اکنون مهمترین مخاطبان ما قانون گذاران و در درجه دوم عموم مردم هستند، زیرا بعضی اوقات فشار از سوی عموم بر روی قانون گذاران مورد نیاز است.

انجمن ملی سلاح که سازمان غیرانتفاعی آمریکایی برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم و آموزش نحوهٔ استفاده از آن در آمریکاست،  تاکنون به ایمیل و تلفن برای ابراز نظرش در رابطه با رای پزشکان پاسخ نداده است.

اعضای انجمن پزشکی ایالات متحده آمریکا، اطلاعات دولت را که بیانگر تقریبا  40 هزار مرگ توسط اسلحه در سال 2016 و هم چنین 111 هزار مورد مجروحیت را تائید کرده است. این میزان با مرگ هایی ناشی از دیابت حدودا 80 هزار مورد، 111 هزار مورد از  آلزایمر، 155 هزار مورد از بیماری های ریوی، 600 هزار مورد از سرطان و سرآمد این قبیل مرگ ها بیماریهای قلبی حدود 634 هزار مورد در سال 2016 مورد مقایسه قرار گرفته است.

مترجم: گلناز سادات غفاری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.