مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تجمع اربعین یک مانور سیاسی، نظامی و حکومتی است، گفت: وقتی که امتی امام و پیشوای خود را درست انتخاب کردند، امام حرکت می‌کند تا حق را از ظالمان بگیرد؛ هرگز نمی‌توان با ظلم زندگی کرد، همانگونه که امام(ع) و یزید باهم جمع نمی‌شوند!
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار عزت‌الله جعفری در جمع دانشجویان مرکز جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به تبیین رویدادهای روز 13 آبان پرداخت و اظهار کرد: انتخاب امام، رهبر و جلودار برای هر امت و شخصی در زندگی معنوی و مادی وی حائز اهمیت است.

سردار جعفری با بیان اینکه انتخاب رهبر و امام می‌تواند موجب خسران انسان یا موجب نجات وی شود، افزود: انتخاب امام در مذهب تشیع حرف اول و آخر را زده و این انتخاب باید با پشتوانه‌ی رضای الهی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه هر عصری، امام خود را دارد که شامل خود امامان یا نائبان آنان است، گفت: امروز امام ما رهبر ماست؛ مقایسه "امام" با "اشخاص" بزرگترین خطاست، امام با کسی مقایسه نمی‌شود و اگر کسی امام خود را انتخاب کرد باید محکم و قاطع در کنارش ایستاده و تا پای جان برود.
 
وی در تبیین مقام شهادت نیز خاطرنشان کرد: بالاترین تاج بندگی و مرتبت تشویق الهی برای یک انسان، شهادت اوست! حتی در این مسیر نیز انتخاب امام و رهبر است که انسان را بهشتی یا جهنمی می‌کند، همانند یاران حسین(ع) که با انتخاب امام خویش، بهشت را ارزانی وجود خویش کردند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اضافه کرد: اولین شهید کربلا حر بن ریاحی بود که در ابتدا با هزار نفر جلوی کاروان امام حسین(ع) را گرفت و باعث رنجش اهل بیت وی شد، حر تا این لحظه جهنمی بود اما بعد از بحث‌هایی که بین او و امام حسین(ع) شد، حربن ریاحی با یک "انتخاب" وجود خود را بهشتی کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه شهادت بهترین توشه و داشته برای یک انسان است، یادآور شد: اگر انسانی آیه‌ی "شهدای ما زنده بوده و نزد خدایشان روزی می‌خورند" را عمیقا درک و احساس کند از شوق بندگی جان می‌سپارد! آری مقام شهید بسیار بالا و رفیع است.
 
وی با اشاره به مصادیقی از اهمیت انتخاب رهبر و امام در عاقبت‌ انسان‌ها، خاطرنشان کرد: "حسینی" که امروز به دفاع از شیطان می‌پردازد، در حقیقت "شیطان" را به عنوان پیشوای خود انتخاب کرده است؛ کسانی که عکس امام(ره) را پاره کرده و به ولی‌فقیه(مدظله) اهانت کردند، امامشان در حقیقت آمریکا بوده و هرگز انتخابشان پشتوانه‌ی رضایت الهی را ندارد!
 
سردار جعفری افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین خدا قیام کرد و بعد هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم هدایتگری می‌کند! انقلاب اسلامی ما نیز برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود و علت دشمنی برخی‌ها با ایران در این است که این انقلاب اسلامی در مسیر درست قدم گذارده و پشت سر رهبر خویش در حال حرکت است.
 
وی با اشاره به جریان عاشورا، تشریح کرد: علت گمراهی بسیاری از کسانی که در عاشورا در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، این بود که امام و پیشوای خود را درست انتخاب نکرده بودند.
 
وی با تاکید بر اینکه عاشورا عبرتی بزرگ برای انسان‌هاست، افزود: اولین  علت تقابل در مقابل امام معصوم(ع)، دنیاطلبی مردمان بود؛ قاضی شریح، قاضی آن زمان بود که در ابتدا امتناع کرد اما طمع دنیا موجب شد تا به امام(ع) خیانت کرده و اخری خویش را به کیسه‌های زر که معادل "۲۱ میلیارد تومان امروز بود" بفروشد!
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکید کرد: باید همه کسانی که می‌توانستند در کنار امام حسین(ع) شمشیر بزنند، به کمک امام(ع) می‌آمدند، اما در نهایت ۷۲ تن ماندند و بسیاری از مردمان از حضور در کنار امام حسین(ع) بهانه جویی کردند و فریب خوردند! این نظام نیز از خدا و نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) است.
 
وی با تاکید بر اینکه قانون ما برگرفته از اسلام است‌، بیان کرد: عافیت‌طلبان هرگز به سرزمین کربلا قدم نگذاشتند، امروز نیز بر هر انسان مکلفی واجب است که در کنار اسلام باشد و اگر دیدیم که اسلام در خطر است باید جلو آمده و تا پای جان در کنار امام و پیشوای خویش بایستیم.
 
سردار جعفری در مورد تبیین رویدادهای ۱۳ آبان "روز مبارزه ملی استکبار" نیز خاطرنشان کرد: تبعید حضرت امام(ره) از رویدادهای این روز است و دشمن تصور می‌کرد که با تبعید حضرت امام(ره)، راه انقلاب را بسته است، اما در نهایت انقلاب اسلامی ما پیروز شد؛ راهپیمایی دانش‌آموزان در سال ۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر حضرت امام(ره) "انقلاب دوم" بود نیز از رویدادهای ۱۳ آبان است.
 
وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما با روحیه‌ی استکبارستیزی پیروز شد، افزود: ما از ابتدا مرگ بر آمریکا گفته‌ایم، چگونه بعد از ۴۰ سال نگوییم؟ در حالی که ماهیت آمریکا و دشمنی آن با مردم ایران و ملت‌های مسلمان کاملا آشکار است.
 
وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی حرکت امام(ره)، استکبارستیزی بود، افزود: آمریکا و همدستانش همواره درصدد توطئه‌چینی برای ملت‌های مسلمان هستند؛ جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مقابل این توطئه‌ها تدبیر کرده، بعد از این هم تدبیر خواهد کرد.
 
سردار جعفری با تاکید بر اینکه اولین هدف مجاهدان ایرانی در سوریه دفاع از حرم آل‌الله است، بیان کرد: دومین هدف ما در سوریه نیز مبارزه با استکبار است، اگر در سوریه نجنگیم باید داخل کشور با دشمن مقابله کنیم!
 
وی با اشاره ایجاد داعش توسط مستکبران جهانی، گفت: در این جریان، دشمن جز به نابودی اسلام کمر نبسته بود! دشمنان ما نقشه‌های افترا، توطئه و تجزیه‌طلبی را در کشورهای اسلامی پیاده می‌کنند که الحمدالله با نظر مرجعیت و نظر دنیای اسلام توطئه تجزیه عراق خنثی شد.
 
اکبر اسمعیلی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این مراسم، ضمن دعوت از دانشجویان جهت حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی ضداستکباری ۱۳ آبان، تاکید کرد: امید است که محکم و استوار در مسیر شهدا گام برداشته و قدردان خون مطهر شهدای اسلام و انقلاب باشیم.

وی افزود: تمامی مردم کشور در این روز باید پیام خون شهدای اسلام و انقلاب را به گوش جهانیان برسانند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.