به گزارش ایرنا، بهادر بهمنی روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده با هدف کمک به عمران و آبادانی شهرها و روستا به آنها پرداخت می شود که در این ارتباط در سال گذشته سهم شهرداری ها و دهیاری های استان بوشهر سه هزار و 600 میلیارد ریال بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مالیات به عنوان یکی از ارکان مهم اجرای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر برای کشور است که در این ارتباط ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ضروری است.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ مالیاتی نیاز به عزم عمومی و همگانی دارد و در این زمینه دفترچه هایی برای آموزش نقش مالیات در اقتصاد در بین دانش آموزان استان بوشهر توزیع شده است.
بهمنی گفت: جرم‌نگاری پرداخت نشدن مالیات یکی از سیاست‌های قانون مالیاتی است زیرا انجام ندادن تکلیف پرداخت مالیات، جرم مالیاتی تلقی می‌شود.
وی با اشاره به رصد تراکنش بانکی مودیان مالیاتی اظهار داشت: به موجب قانون مالیاتی و قانون بر ارزش افزوده اطلاعات تراکنش بانکی مودیان مالیاتی باید توسط بانک‌ها در اختیار امور مالیاتی قرار بگیرد تا از زمینه فرار مالیاتی در جامعه جلوگیری شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اظهارداشت: برخی اشخاص که در فعالیت تجاری هستند با نام افراد دیگری اقدام به گردش حساب های خود می کنند که با تراکنش های بانکی مشکوک زمینه شناسایی آنها فراهم می شود.
وی گفت: اکنون بیشتر منبع تامین مالیات استان بوشهر را اشخاص حقیقی غیردولتی تشکیل می دهند که بیشتر شامل مدیران واحدهای پتروشیمی عسلویه است.
بهمنی افزود: در صورت ساماندهی مطلوب مالیات پرداختی واحدهای پتروشیمی استان بوشهر می توان به تحقق مالیات تکلیفی استان بوشهر کمک شایانی کرد.
بهمنی افزود: بخشی از فرارهای مالیاتی استان بوشهر در بخش سواستفاده از کارت های بازرگانی است که تاکنونی بخشی از آنها ساماندهی شده و به کمک اتاق بازرگانی بندر بوشهر بخش باقیمانده نیز در حال سامان یافتن است.
وی گفت: به دلیل سوء استفاده از کارت های بازرگانی مالیات هایی وضع شده که مودیان آن بطور عمده از طبقه پایین جامعه هستند و توان پرداخت مالیات وضع شده را ندارند.
بهمنی یادآور شد: تکلیف مالیاتی کشور برای سال جاری 100 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 2800 میلیارد تومان سهم استان بوشهر است.
7212/6043**

خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.