زاسپیکین تأکید کرد:«مطرح کردن خروج ایران و حزب الله از سوریه در این شراط نه مجاز است و نه ممکن زیرا تروریسم در سوریه هنوز از بین نرفته است.»

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، روسیه اعلام کرد که ایران و حزب الله نباید از سوریه خارج شوند.

«الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان گفت که خروج ایران و حزب الله از سوریه در این شرایط نه مجاز است و نه ممکن زیرا تروریسم در سوریه هنوز از بین نرفته است.

زاسیپکین تأکید کرد:«مطرح کردن خروج ایران و حزب الله از سوریه در این شراط نه مجاز است و نه ممکن زیرا تروریسم در سوریه هنوز از بین نرفته است.»

وی افزود: تمرکز بر این موضوع در این مرحله توسط اردوگاه مقابل صورت می گیرد تا تردید به وجود آورده و مشکلاتی میان محور مقاومت و روسیه به وجود بیاورد و این مساله ای غیرقابل قبول است.»

زاسیپکین تأکید کرد: روابط میان روسیه و محور مقاومت در سوریه روابط همکاری است.

وی حضور آمریکا در سوریه را یکی از دلایل پیچیدگی کنونی اوضاع در سوریه و نرسیدن به راه حل ها دانست.

سفیر روسیه تأکید کرد: حوادث در سوریه به شکل دینامیکی متحول می شود و طی یک یا دو ماه نمی توان انتظار داشت که نتایج نهایی در همه عرصه ها رخ دهد زیرا اهداف اساسی مطرح شده به طور مثابل پیش روی محور مقاومت و روسیه هنوز تکمیل نشده حتی اهداف اساسی مانند از بین بردن تروریسم و اوضاع در سوریه محقق نشده است.

سفیر روسیه در لبنان تصریح کرد که روسیه از کنترل ارتش سوریه بر همه مرزهای این کشور حمایت می کند و عنوان کرد: اوضاع در سوریه گام به گام تغییر می کند.

سفیر روسیه در لبنان درباره تحولات لبنان نیز گفت که تشکیل دولت لبنان زیاد طول نمی کشد و همانطور که می گویند بعد از عید(فطر) تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: پیچیدگی های بین المللی و منطقه ای برای تشکیل دولت تا حدود زیادی اکنون تأثیر ندارد زیرا تمایل سیاسی شدیدی برای تشکیل دولت وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.