250 هزار فلسطینی با وجود محدودیت های رژیم صهیونیستی توانستند سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی در قدس را اقامه کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، 250 هزار فلسطینی با وجود محدودیت های رژیم صهیونیستی توانستند سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی در شهر قدس اقامه کنند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس طی بیانیه ای اعلام کرد:  250 هزار فلسطینی با وجود محدودیت های رژیم صهیونیستی توانستند سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی در قدس را اقامه کنند.

ده ها هزار نمازگزار از همه استان های کرانه باختری در پی کاهش محدودیت های اعمال شده بر ورودشان به شهر قدس، به حرم های مسجد الاقصی وارد شدند.

شیخ «عکرمه صبری» امام و خطیب مسجدالاقصی به نمازگزاران که از تمام مناطق فلسطین برای ادای نماز به این مکان مقدس آمده بودند، خوش آمد گفت و درباره اوضاع مسلمانان به طور کلی و اوضاع شهر قدس به شکل خاص سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه «مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است»، افزود: فلسطینیان را برای ادای نماز به مسجدالاقصی فرامی خوانیم.

شهر قدس امروز تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته بود و شمار زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در ورودی های منطقه قدیمی و محوطه مسجدالاقصی مستقر شده اند.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای نمازگزاران کرانه باختری که برای ادای فریضه دینی نماز جمعه می خواهند به مسجدالاقصی بروند، محدودیت سنی گذاشته و از ورود مردان زیر 40 سال به این مسجد جلوگیری می‌کند.

ده ها هزار فلسطینی در ماه مبارک رمضان به ویژه روزهای جمعه برای ادای نماز و عبادت در مسجدالاقصی به شهر قدس حرکت می کنند. اوقاف اسلامی در شهر قدس تعداد نمازگزارن در جمعه نخست ماه مبارک رمضان را 120 هزار نفر و در جمعه دوم 200هزار نفر اعلام کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.