جنگنده های اف16 ارتش عراق عملیاتی هوایی داخل اراضی سوریه انجام دادند و طی آن یک مرکز فرماندهی و پشتیبانی لجستیک گروه تروریستی داعش را منهدم کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم،فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که جنگنده های اف16 ارتش عراق عملیاتی هوایی داخل اراضی سوریه انجام دادند و طی آن یک مرکز فرماندهی و پشتیبانی لجستیک گروه تروریستی داعش را منهدم کردند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که: به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با هماهنگی و نظارت عملیات مشترک، جنگنده های اف 16عراق مرکز فرماندهی و پشتیبانی لجستیک باندهای تروریستی داعش در جنوب منطقه «الدشیشه» داخل اراضی سوریه را بمباران کردند و در این بمباران این مرکز به طور کامل منهدم شد.

در این بیانیه آمده است که این حمله بر اساس اطلاعات جاسوسی دقیق صورت گرفته است و جزئیات و نتایج آن بعدا اعلام می شود.

حیدر البعادی نخست وزیر عراق اخیرا از قصد نیروهای عراقی برای تعقیب داعش داخل اراضی سوریه تا از بین بردن کامل این گروه خبر داد و پس از آن نیز اعلام کرد که این حملات با هماهنگی دمشق صورت می گیرد. ارتش عراق طی ماه جاری بیش از دو حمله هوایی به داعش داخل عراق انجام داده است.

در تحولی دیگر، نهمین دور مذاکرات آستانه با محوریت جنگ داخلی سوریه با نشست هیات های کارشناسی کشورهای شرکت کننده از صبح امروز آغاز شد.

آخرین وضعیت در مناطق کاهش تنش، فعالیت های کمیته قانون اساسی زیر نظر سازمان ملل و آزادی متقابل اسراء موضوعات اصلی این دور از مذاکرات که در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود را تشکیل می‌دهند.

در آغاز مذاکرات امروز، هیات روسیه به ریاست «الکساندر لاورنتوف» فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین و هیات ایرانی به ریاست «حسین جابری انصاری» معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.

آمریکا در این دور از مذاکرات آستانه شرکت نکرده است. 

پیش بینی می‌شود« استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز بعد از ظهر امروز در مذاکرات شرکت کند. همچنین اردن نیز به عنوان ناظر در این دور از مذاکرات حضور دارد.

از سوی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه طی سخنرانی در موسسه چاتم هاوس لندن مدعی شد که : موثرترین مبارزه علیه داعش در سوریه توسط ترکیه صورت گرفته است.

وی افزود: ترکیه صادق ترین کشور در مورد حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است.

این در حالی است که ترکیه بخش هایی از اراضی سوریه از جمله مناطق «عفرین» و «الباب» را در اشغال خود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.