تصویری که رهبر انقلاب در آن در حال مطالعه کتاب «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» بود، مورد توجه رسانه مشهور آمریکایی قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار تصویری از رهبر انقلاب که در آن ایشان در نمایشگاه کتاب در حال مطالعه ترجمه فارسی کتاب «آتش و خشم» است، نوشت: در این تصویر «آیت الله خامنه ای» در حال مطالعه کتاب آتش و خشم مایکل وولف است؛ کتابی که موجب هرج و مرج و آشوب در کاخ سفیدِ ترامپ شد.

در گزارش نیوزویک آمده است:

«این تصویری در حالی منتشر می شود که تنها چند روز از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ ای توسط دونالد ترامپ می‌ گذرد.

این تصویر آیت الله خامنه ای را در حال مطالعه نسخه ای از این کتاب جنجالی نشان می دهد.

انتشار این کتاب در ماه ژانویه با واکنش تند ترامپ مواجه شد و او را رد اتهامات این کتاب، وولف را متقلب خواند و تلاش کرد از انتشار این کتاب ممانعت به عمل آورد.

در این کتاب، وولف می نویسد: اعضای کلیدی تیم ترامپ ثبات عقلانی وی و شایستگی وی برای احراز پست ریاست جمهوری را زیر سوال برده اند. در این کتاب آمده است که دولت آمریکا از رقابت تلخ بین مقامات و مشاوران ترامپ رنج می برد.

پیش از این، نمایندگان مجلس ایران در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای، یک پرچم آمریکا را در صحن پارلمان این کشور در تهران سوزاندند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

رهبر ایران در پاسخ به بیانیه ترامپ درباره خروج از برجام گفته بودند که بدن این مرد، ترامپ، خوراک مار و مور خواهد شد در حالی که جمهوری اسلامی هنوز پابرجاست.»

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران هم در مورد پیامدهای تصمیم ترامپ گفت ایران با دو قدرت بزرگ جهان، روسیه و چین متحد خواهد شد.

توافق هسته ای در زمان دولت باراک اوباما، همراه با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان، مورد مذاکره گرفته و امضا شده بود.

این توافق تحریم های بین المللی علیه ایران را در ازای بازرسی از سایت های هسته ای این کشور لغو کرد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.