گزارش جدید نشان می دهد که دامنه بازرسی ها و بازجویی ها در تحقیقات بازپرس ویژه پرونده راشا گیت گسترده تر شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ در ژانویه 2017 خدمات مشاوره ای به شرکت فورد موتور ارائه کرده، اما به سرعت این اقدام را متوقف کرده است.

به گفته این منابع، «رابرت مولر» بازپرس ویژه در تحقیقات خود دریافته کوهن با هماهنگی با رئیس جمهور، با دفتر فورد در واشنگتن دی سی تماس گرفته است

به گفته منابع آگاه، مولر از آن زمان خواستار دریافت اطلاعات از فورد در مورد ارتباط های کوهن، از جمله ایمیل ها و پرونده ها شده و همچنین با «زیاد اوجاکلی» رئیس امور دولتی فورد مصاحبه ای داشته است.

این پیشنهاد کوهن در یک تماس غیررسمی ارائه شده و مدت مکالمه هم بسیار کوتاه بوده است. گفته می شود اوجاکلی این پیشنهاد را رد کرده و در مورد آن هیچ مکالمه ای نداشته است.

مشخص نیست که مولر چه زمانی به دنبال کسب اطلاعات در مورد پیشنهاد کوهن بوده است. مولر در حال تحقیق در مورد تبانی احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه برای نفوذ در انتخابات 2016 است. او همچنین به دنبال این است که آیا رئیس جمهور تلاش کرده عدالت را نقض کند یا خیر. ترامپ اتهام تبانی و نقض عدالت را رد کرده و مسکو هم دخالت در انتخابات را قبول ندارد.

نمایندگان کوهن و سخنگوی مولر درخواست ها برای اظهار نظر در این خصوص را رد کرده اند.

پیش از این نیز تحقیقات نشان داده بود یک شرکت حقوقی که کوهن از آن برای پرداخت پول به «استورمی دانیلز» هنرپیشه فیلم های مستهجن استفاده کرده از شرکتی مرتبط با یک الیگارش روس 500 هزار دلار دریافت کرده است.

ماه گذشته به دنبال درخواست مولر، ماموران اف‌ بی‌‌ آی تعدادی سند و مدرک را از دفتر کار کوهن با خود بردند. اکنون مشخص شده که شرکت حقوقی کوهن سال گذشته از شرکت «کلمبوس نوا» شرکت سرمایه‌ گذاری مستقر در نیویورک و از زیر مجموعه‌ های یک شرکت تحت کنترل «ویکتور وکسلبرگ» الیگارش روس نزدیک به پوتین، 500 هزار دلار دریافت کرده است. خبرگزاری فرانسه نیز گفته اسناد مالی را دیده که ظاهرا این ادعاها را تایید می‌ کنند که ابتدا توسط «مایکل اوناتتی» وکیل دانیلز مطرح شده بود.

تحقیقات مولر نشان می دهد که دامنه بازرسی ها و مصاحبه های وی گسترده تر شده است. 

«توماس باراک» دوست نزدیک ترامپ که مسئولیت جمع آوری کمک های مالی به ستاد ترامپ را برعهده داشت نیز یکی از کسانی بوده که تیم مولر از وی سوالاتی پرسیده است.

باراک از سرمایه گذاران بخش املاک است. وی اداره صندوق اعتباری ای به ارزش صدها میلیون دلار را برعهده دارد که در زمینه مستغلات در خاورمیانه سرمایه گذاری می کند.

به گفته یک منبع که در جلسه پرسش تیم مولر از شاهدان حضور داشت، هدف وی تحقیق در مورد آن دسته از کمک کنندگان اهل روسیه، عربستان، امارات و قطر است که روابط شخصی یا تجاری با ترامپ دارند. 

تحقیقات مولر تاکنون به طرح اتهام یا اعلام جرم علیه چهار نفر از نزدیکان سابق ترامپ از جمله «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق و «پال مانافورت» از مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ منجر شده است.

همچنین اتهاماتی علیه 13 نفر از اتباع روسیه به دلیل تلاش های احتمالی شان برای دخالت در انتخابات 2016 آمریکا مطرح شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.