بشار اسد در مصاحبه با روزنامه کاثیمرنی یونان تأکید کرد: سوریه با تروریست هایی که ارتش رژیم ترکیه و آمریکا و عربستان هستند، مبارزه می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، «بشار اسد» تاکید کرد که فرانسه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا، همچنین عربستان سعودی، قطر و ترکیه با حمایت از تروریست ها مسئول جنگ در سوریه هستند.

بشار اسد در مصاحبه با روزنامه  کاثیمرنی یونان تأکید کرد: سوریه با تروریست هایی که ارتش رژیم ترکیه و آمریکا و عربستان هستند، مبارزه می کند.

 بشار اسد در این گفت و گو تصریح کرد: ادعاهای غربی ها در مورد استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی نمایش خنده‌دار و نمایشی بسیار ابتدایی است که فقط برای حمله به ارتش سوریه بعد از اینکه برگه‌ برنده‌های اصلی‌شان را در اثر شکست تروریسم در سوریه از دست دادند، اجرا می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه افزود: اولا باید با تروریست‌ها بجنگی، دوم زمانی که بر مناطق بیشتری تسلط می‌یابی و در صورتی که با هر متجاوز و یا هر ارتشی چه ترکیه، چه فرانسه یا هر ارتش دیگری روبه‌رو می‌شوی باید بدانی آنها دشمن هستند. تا زمانی که به صورت غیرقانونی داخل خاک سوریه شده‌اند دشمن ما هستند.

 بشار اسد رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: ستون‌های اصلی سیاست دولت طی دوره جنگ، مبارزه با تروریسم و پاسخگویی به طرح‌های سیاسی بوده که از سوی طرف‌های مختلف داخلی و خارجی ارائه شده و همچنین در پاسخ‌گویی به انجام مذاکره با تمامی طرف‌ها از جمله افراد مسلح و برقراری توافقنامه‌های آشتی نمود پیدا می‌کند.

 اسد در پاسخ به سؤال خبرنگار این روزنامه یونانی درباره سلاح های شیمایی در سوریه گفت: اولا، ما  زرادخانه سلاح شیمیایی را در اختیار نداریم، از سال 2013 از زرادخانه سلاح شیمیایی رهایی یافتیم.سازمان منع تسلیحات شیمیایی این موضوع را ثابت کرد و روشن شده است که ما چنین سلاح هایی را در اختیار نداریم.دوم حتی اگر آن را در اختیار داریم، به دلایل بسیاری از آن استفاده نخواهیم کرد. اجازه دهید فرض کنیم که ارتش سلاح شیمیایی را در اختیار دارد، چه زمانی که باید از آن استفاده شود، در پایان جنگ؟ اگر آنها به استفاده از آن نیاز داشته باشند، باید در وسط جنگ یا زمانی که تروریست ها در حال پیشرفت هستند نه زمانی که ارتش جنگ را پایان داد و تروریست ها تسلیم و آمادگی خود برای خروج از منطقه را اعلام کردند. داستان غرب پس از پیروزی ارتش سوریه شروع شد نه قبل از آن. واقعیت این است که هنگامی که ما جنگ را به پایان رساندیم، گفتند: از سلاح شیمیایی استفاده کردید. دوم، موضوع مربوط به استفاده از سلاح های کشتار جمعی در یک منطقه پر جمعیت مثل دوما، آنان در مورد 45 قربانی صحبت می کنند، هنگامی که از سلاح های کشتار جمعی در چنین منطقه استفاده کنید، انتظار می رود صدها و یا احتمالا هزاران قربانی در همان زمان باشد، سوم، چرا این سلاح شیمیایی فقط کودکان و زنان را می کشد و افراد مسلح را نمی کشد، اگر به فیلم ها تماشا کنید، برای شما آشکار می شود که این فیلم ها کاملا ساختگی است، هنگامی که استفاده از سلاح شیمیایی وجود دارد چگونه پزشکان و پرستاران بدون استفاده از بدون هیچ لباس محافظی سالم باقی می ماندند.آنان آب را به قربانیان می ریختند سپس حال این قربانیان بهبود می شود. بنابراین، این یک نمایش بسیار ابتدایی بود که فقط برای حمله به ارتش سوریه بازی شد.زیرا که هنگامی که تروریست ها شکست خورده اند، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، انگلستان و همپیمانان آنان که می خواهند سوریه را بی ثبات کنند، یکی از برگه‌ اصلی‌شان را از دست داه اند، بنابراین فقط برای بالا بردن روحیه تروریست ها و جلوگیری از آزادسازی مناطق بیشتر به ارتش سوریه حمله کردند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت:طرفی که ادعا کرد که یک حمله شیمیایی وجود دارد، باید ثابت کند که یک حمله اتفاق افتاده بود، در این خصوص دو سناریو مطرح است، اول اینکه تروریست‌ها سلاح‌های شیمیایی در اختیار داشتند و به صورت عمدی از آن استفاده کردند یا اینکه انفجارها و اتفاقاتی از این قبیل افتاده و سناریوی دوم این است که هیچ حمله شیمیایی صورت نگرفته است.زیرا در همه تحقیقات در دوما ، ساکنان گفتند  در معرض هیچ حمله شیمیایی قرار نگرفتیم ، ما گاز شیمیایی را ندیدیم  و به بوی هیچ گاز شیمیایی احساس نکردیم . بنابراین، هیچ  شواهد در مورد آنچه رخ داد، وجود ندارد. این روایت غربی است، باید از مقامات غربی که گفتند یک حمله وجود دارد،سوال کنیم .شواهد واقعی شما در مورد وقوع حمله کجا است ؟ آنها فقط درباره گزارش ها صحبت می کنند. گزارش ها می توانند ادعاها باشند  ،فیلم ها و تصاویر آنچه موسوم به کلاه سفید، مورد حمایت مالی  وزارت امور خارجه انگلیس  وجود دارد.

 بشار اسد  در پاسخ به پرسش خبرنگار یونانی درباره توهین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  به وی گفت: زمانی که رئیس جمهور یک کشور باشی باید قبل از هر چیز، پیش از آنکه نماینده اخلاق شخصیت باشی، باید نماینده اخلاق ملتت باشی. تو نماینده یک کشوری، آیا این زبان، نماینده فرهنگ آمریکاست… این مسئله بسیار بدی است و من فکر نمی کنم که این زبان، نماینده فرهنگ آن باشد… من شخصا به این سخنان اهمیتی نمی دهم و با اوضاع مانند یک سیاستمدار و یک رئیس جمهور برخورد می کنم، نه به صورت شخصی. آنچه برایم اهمیت دارد، چیزی است که در کشورم تأثیر دارد، جنگ، تروریستها و وضعیتی که در آن زندگی میکنیم.

رئیس جمهور سوریه در ادامه اظهار داشت: در صورتی که حمایت خارجی از تروریست‌ها متوقف شود، در کمتر از یک سال امنیت و ثبات کامل به سوریه باز می‌گردد. عامل دیگر میزان حمایتی است که تروریست‌ها از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در رابطه با حوادث داشت. البته در این خصوص زمان مهم نیست، بلکه مهم این است که روزی به این درگیری‌ها پایان داده شود و سوریه بار دیگر به صورت متحد تحت حاکمیت دولت درآید.

 بشار اسد  درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم گفت  که وی نگران جنگ جهانی سوم نیست و تأکید کرد: فقط به یک دلیل نگران نیستم.خوشبختانه روسیه رهبری حکیمانه ای دارد و می داند که طرحهای بنیادین آمریکا، ایجاد درگیری است… به فضل عقلانیت روسها، توانستیم از بروز چنین مسئله ای دوری کنیم… امیدوارم شاهد درگیری مستقیم میان ابرقدرتها نباشیم؛ زیرا این همه مسائل را خارج از کنترل خواهد کرد».

 بشار اسد درباره بازسازی سوریه نیز سخن گفت و تأکید کرد: بازسازی سوریه حداقل 200 میلیارد دلار هزینه دارد، علت عدم دقت در ارزیابی‌ها این است که برخی مناطق همچنان تحت کنترل گروه‌های تروریستی است و به همین علت ما نمی‌توانیم رقم درستی در این خصوص ارائه دهیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.