در اولین اقدام عملی در فرآیند تسریع بهبود روابط میان دو کره، ساعت رسمی کره شمالی و جنوبی یکسان شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از گاردین، خبرگزاری دولتی کره‌ شمالی اعلام کرد پیونگ‌ یانگ با هدف یکسان‌ سازی ساعت رسمی این کشور با کره‌ جنوبی، امروز شنبه آن را نیم ساعت جلو کشید. این تصمیم بخشی از وعده‌ های هفته گذشته «کیم جونگ اون» رهبر کره‌ شمالی برای بهبود روابط با همسایه جنوبی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی، تغییر ساعت نخستین گام عملی در فرآیند سرعت بخشیدن به عادی‌ سازی روابط میان دو کره و یکی شدن دو کشور صورت گرفته است.

زمان رسمی کره‌ شمالی که تاکنون ساعت رسمی پیونگ یانگ شناخته می شد، نیم ساعت با کره جنوبی و ژاپن فاصله داشت.

این تغییر در سال 2015 صورت گرفته بود و دولت کره شمالی علت آن را گامی در برابر «ژاپن امپریالیست خبیث» نامیده بود.

کره جنوبی هم در دهه 50 میلادی در اقدامی مشابه ساعت رسمی خود را متفاوت از توکیو کرد اما در دهه 60 آن را به حالت اول خود بازگرداند.

در شهر «پانمونجون» میان دو کره، و محل دیدار هفته گذشته رهبران دو کره، دو ساعت دیواری وجود دارد که ساعت رسمی دو کشور را نشان می‌ دهد. 

کیم جونگ اون هفته گذشته دیداری تاریخی از کره‌ جنوبی داشت و با «مو‌ن جائه این» رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی دیدار کرد. ملاقات رهبران دو کره در «خانه صلح» واقع در نوار مرزی دو کشور انجام شد.

همزمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌ گوید زمان دیدارش با رهبر کره‌ شمالی مشخص شده است.

او روز جمعه در محوطه کاخ‌ سفید به خبرنگاران گفت: «ما حال مکان و زمان این دیدار را مشخص کرده ایم و من انتظار دارم این دیدار نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد.»

نوار مرزی بین دو کره و سنگاپور از جمله گزینه‌ های اصلی هستند که برای این نشست در نظر گرفته شده است. ترامپ چند روز پیش گفته بود نوار مرزی بین دو کره را ترجیح می‌ دهد ولی وی در عین حال افزود که برگزاری نشست در سنگاپور نیز محتمل است.

ترامپ ادامه داد: «ما مشغول گفت‌ و گوهای مهمی با کره شمالی هستیم و در مورد گروگان‌ های آمریکایی چیزهای زیادی اتفاق افتاده است. فکر می‌ کنم به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهید بود.»

ترامپ در عین حال گفت او حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکره با کره شمالی حضور نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را کاهش دهد. او گفت: «موضوع نیروها روی میز مذاکره نیست.»

وی اما در عین حال افزود علاقمند است که یک روزی بتواند آنها را به آمریکا بازگرداند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.