«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در اقدامی کم سابقه جایگاه همسرش را به «بانوی اول» ارتقا داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ساندی تایمز در گزارشی نوشت: رهبر کره شمالی جایگاه همسرش را به «بانوی اول» ارتقا داد. به این ترتیب رسانه‌ های این کشور که تاکنون برای «ری سول‌ جو» از عنوان «رفیق» استفاده می‌ کردند، هفته گذشته و در جریان تهیه گزارش از مراسم هنرمندان چینی در «پیونگ یانگ» از او به عنوان «بانوی اول محترم» یاد کردند.

این اولین بار بود که پس از زمانی بیش از 40 سال در این کشور از عنوان بانوی اول استفاده می‌ شد. آخرین بار در سال 1974 از این عنوان برای «کیم سونگ آئه» همسر دوم «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی استفاده شده بود.

تحلیلگران معتقدند که ارتقا جایگاه همسر کیم، بخشی از تلاش‌ ها برای معرفی کره شمالی به عنوان «یک کشور عادی» است؛ آن هم در زمانی که کیم جونگ اون خود را برای دو دیدار مهم و تاریخی آماده می‌کند: یعنی دیدار با روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا.

 

kim-jong-un-wife

 

بر این اساس، عنوان «بانوی اول» به ری سول‌ جو داده شده تا جایگاه او همتراز با جایگاه «کیم جونگ سوک» و «ملانیا ترامپ» همسران روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا باشد.

درباره ری سول‌ جو اطلاعات کمی منتشر شده است. او پیش از این خواننده و عضو ارکستر «اون‌ هاسو» کره شمالی بوده و اکنون نیز یکی از زنان پرطرفدار این کشور محسوب می‌ شود.

گفته می‌ شود که او 29 ساله است و پس از ازدواج با رهبر کره شمالی صاحب سه فرزند شده: دو پسر و یک دختر.

 

kim-jong-un-wife-ri-sol-ju

 

بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط کره جنوبی، خانم ری سول‌ جو عضو خانواده‌ ای معمولی با پدری معلم و مادری پزشک بوده است. او در کلاس‌ های موسیقی در چین شرکت کرده و در سال 2005 نیز به عنوان رهبر گروه تشویق کننده‌ ها برای تشویق ورزشکاران کره شمالی در رقابت های بین‌ المللی، به کره جنوبی رفته است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برخلاف پدر و پدر بزرگش، همواره زنی را در مراسم عمومی در کنار خود داشته است که این زن یا همسرش بوده است و یا «کیم یو جونگ» خواهرش. زنان و خواهران رهبران پیشین کره شمالی به ندرت در مقابل مردم این کشور دیده می‌ شدند.

برخی از تحلیلگران نیز معتقدند وضعیت اسفبار مادر کیم جونگ اون در زمان حیات، رهبر کنونی کره شمالی را بر آن داشته است تا جایگاه همسرش را ارتقا دهد.

حاصل زندگی «کو یونگ هویی» مادر کیم جونگ اون با رهبر پیشین کره شمالی نیز سه فرزند بود اما در تمام دوران زندگی مشترک 28 ساله خود، هیچگاه صاحب یک جایگاه رسمی و بالا نشد.

 

606x514_cmsv2_289e99f7-df30-5fdb-8900-06e6d1181c63-3133931

 

مادر کیم جونگ اون در سال 2004 به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت و جسد او مخفیانه از «پاریس» پایتخت فرانسه (محل درمان) به پیونگ یانگ بازگردانده شد. با این وجود تنها پس از سال 2012 و به قدرت رسیدن کیم جونگ اون بود که برای او مقبره‌ ای ساخته شد.

برخی از تحلیلگران معتقدند مشاهده سرنوشت مادر نیز می‌ تواند یکی دیگر از انگیزه‌ های رهبر کنونی کره شمالی برای اعطای مقام «بانوی اول» به همسرش باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.