ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هنوز تا این لحظه به این خبر واکنش نشان نداده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتشار اخباری در سطح گسترده مبنی بر تجاوز یک نظامی سودانی به یک دختر یمنی در شهر ساحلی«الخوخه» باعث خشم گسترده مردم یمن و بخش های حقوقی و انسانی این کشور شد.

داستان چند روز پیش شروع شد که فعالان محلی در شهر الخوخه اعلام کردند که نظامیان سودانی چند دختر از شهر الخوخه را در زمان رفتن آنها به بیرون  از خانه های شان برای آوردن هیزم تعقیب کردند و یکی از آنها با استفاده از زور سلاح به یکی از دخترها تجاوز کرد.

این مساله طی دو روز تأیید و تکذیب می شد تا آن که ظهر روز گذشته -شنبه- یکی از ساکنان شهر ساحلی الخوخه ظاهر شد و وقوع این حادثه را مورد تأکید قرار داد و خواستار محاکمه نظامی سودانی شد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هنوز تا این لحظه به این خبر واکنش نشان نداده است.

این مساله جنجال بزرگی در شبکه های اجتماعی به راه انداخت و یمنی ها ضمن محکوم کردن آن خواستار محاکمه نظامی سودانی شدند.

از سوی دیگر، یک سیاستمدار برجسته یمنی خواستار اعدام نظامی سودانی به دلیل تجاوز به این دختر یمنی در استان«الحدیده»در شمال یمن شد.

«علی البخیتی» خواستار اعدام این نظامی سودانی و آویزان کردن اش در میدان عمومی و زندانی کردن افسران اماراتی شد که دختر یمنی را وادار به امضای کاغذی کردند که در آن وقوع این حادثه را انکار می کند. البخیتی همچنین خواستار خلع درجه افسران اماراتی پس از محاکمه نظامی آنها شد.

البخیتی تصریح کرد که حادثه تجاوز به دختر یمنی توسط یکی از نظامیان ائتلاف عربی جنایتی است که نباید به سادگی از آن گذشت.

البخیتی «عبدربه هادی منصور» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن را مسئول این حادثه کرد زیرا این هادی بود که نیروهای ائتلاف عربی را به یمن آورد.

دولت سودان به طمع دریافت کمک مالی از عربستان سعودی هزاران نظامی خود را برای جنگ در یمن به این کشور اعزام کرد و تا کنون صدها تن از این نظامیان مزدرو توسط نیروهای ارتش و انصار الله یمن در استان های شمالی یمن کشته شدند.

در تحولی دیگر، به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» برخی مسئولان این کشور اعلام کردند: 5 سرباز عربستانی در منطقه «جازان» در جنوب این کشور کشته شدند.

در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. روز جمعه نیز مردم عربستان سعودی اجساد 2 سرباز که در مرز یمن کشته شده بودند را تشییع کردند.

گفتنی است از سپتامبر سال 2014 حوثی ها طی انقلابی کنترل صنعا پایتخت و برخی مناطق یمن را به دست گرفته اند. در پی آن ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تاریخ 26 مارس 2015 برای جلوگیری از پیشروی حوثی ها و نیروهای طرفدار «علی عبدالله صالح»  رئیس جمهور سابق یمن با تجاور به یمن عملیاتی را با عنوان «توفان قاطعیت» آغاز کردند. در 21 آوریل این عملیات مختومه اعلام و در همان روز عملیاتی دیگر به نام «بازگشت امید» آغاز شد. عربستان سعودی و متحدان عربش تا کنون به جز ویرانی زیرساخت ها و مناطق مسکونی یمن و کشتن و زخمی کردن ده ها هزار غیرنظامی یمنی چیزی برای یمن به بار نیاوردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.