چیزی که در یمن روی داده یک فاجعه به تمام معناست و جنایت و جنگ علیه انسانیتی است که ده‌ها سال است که جهان همانند آن را شاهد نبوده است و 30 میلیون انسان را به شیوه‌ای وحشیانه تحت محاصره قرار داده‌اند.

به گزارش جماران؛ دبیر کل حزب دموکراتیک یمن در مصاحبه با تسنیم گفت در صورتی که ایران در جنگ از یمن حمایت می‌کرد در همان ماه‌های اولیه عربستان و امارات به تصرف یمن در می‌آمد و در همان روزهای نخست سعودی‌ها بزرگترین شکست خود را متحمل می‌شدند.

"سیف الوشلی" دبیرکل حزب دموکراتیک یمن درباره آخرین تحولات تجاوز ائتلاف عربستان به یمن پس از گذشت 1000 روز از این جنگ پرداخت.

فاجعه‌ای به تمام معنا در یمن روی داده است

وی در این مصاحبه گفت: چیزی که در یمن روی داده یک فاجعه به تمام معناست و جنایت و جنگ علیه انسانیتی است که ده‌ها سال است که جهان همانند آن را شاهد نبوده است و 30 میلیون انسان را به شیوه‌ای وحشیانه تحت محاصره قرار داده‌اند و این ملت هر روزه با موشک‌هایی که از جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و ناوهای جنگی شلیک می‌شود هدف قرار می‌گیرد و چالش بزرگتر و سیاه‌تر بی تفاوتی و سکوت جامعه بین‌الملل است.

معیار دوگانه جامعه بین‌الملل در قبال مسمومیت جاسوس روس و جنایت‌ها در یمن

دبیر کز حزب دموکراتیک یمن اضافه کرد: زمانی که یک شخصی در انگلیس مسموم شد، و لندن روسیه را متهم کرد که اقدام به مسموم کردن این جاسوس کرده، شاهد تحرک گسترده کشورهای متعدد و شورای امنیت سازمان ملل بودیم و این اقدام نقض حاکمیت انگلیس و جنایت روسیه توصیف شد این در حالی است که یک ملت به طور کامل با سلاح‌های ممنوع و بمباران جنگنده‌ها به خاک و خون کشیده می‌شود اما هیچ صدایی از جامعه بین‌الملل در قبال آن چیزی که روی می‌دهد شنیده نمی‌شود. این یک رسوایی اخلاقی، انسانی و سیاسی است و کشورهای غربی و اسلامی تنها نظاره‌گر این جنایات هستند.

عربستان با تمام امکانات نتوانست ملت یمن را به زانو در بیاورد

الوشلی افزود: به لطف خداوند با وجود ائتلاف تمام نیروهای شر در جهان علیه یمن، این کشور با پایداری و اراده خود تمام این ائتلاف را به شکست کشاند و تمامی توطئه‌ها را خنثی کرد و ائتلاف شر با وجود دارا بودن تمام امکانات نتوانست ملت یمن را به زانو در آورد. امروز عربستان در باتلاق یمن غرق شده است و عربستان هیچ افقی برای ادامه جنگ خود علیه یمن نمی‌بیند. سعودی‌ها در ابتدای جنگ علیه یمن گمان می‌کردند که یمن لقمه‌ای آسان و حیات خلوت آنها خواهد بود و اوضاع سیاسی و نظامی در یمن را طی چند هفته یکسره خواهند کرد اما امروز شاهد آن هستیم که چند سال است که از آغاز جنگ می‌گذرد و این ائتلاف نتوانست هیچ دستاورد نظامی و حتی سیاسی بدست آورد و ارتش عربستان به مسخره جامعه جهانی تبدیل شده است. هم اکنون کارشناسان نظامی و سیاسی به ارتش عربستان به عنوان یک ارتش بسیار ضعیف می‌نگرند. ارتش عربستان از پیشرفته‌ترین تسلیحات جهان بهره می‌برد و از حمایت قدرت‌های بزرگی همانند آمریکا و انگلیس برخوردار است اما در برابر معادله‌های نظامی بسیار ساده شکست خورد و این واقعیتی است که با آن مواجه هستیم.

عربستان نمی‌خواهد به شکست در برابر یمن اعتراف کند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اتهامات عربستان در این باره که موشک‌های یمن از سوی ایران تامین می‌شود، گفت: مطرح شدن این اتهامات طبیعی است چون آنها تلاش می‌کنند شکست‌های خود را بپوشانند. عربستان نمی‌خواهد به این موضوع اعتراف کند که در برابر ملت یمن شکست خورده‌اند. و نمی‌خواهند به این موضوع اعتراف کنند که ملت یمن دارای توانایی‌ها و امکانات خود بوده و می‌تواند که به جنگ پرداخته و با تجاوز مقابله کند. این دیدگاه به این دلیل است که عربستان ده‌ها سال با یمن به عنوان کشوری عقب افتاده رفتار کرده و هر کاری که می‌خواست در این کشور انجام می‌داد اما امروز نمی‌تواند این موضوع را هضم کند که یمن از فرمانبرداری از عربستان سرپیچی کرده و با مداخله‌های سعودی‌ها مقابله می‌کند. به همین دلیل است که عربستان درصدد است تا شلیک شدن موشک‌های بالستیک به عمق خاک خود را به یک کشور دیگر که ایران است، مرتبط کنند. این کاملا ناصحیح است.

اگر ایران حمایت می‌کرد طی چند ماه امارات و عربستان به تصرف یمن در می‌آمد

در صورتی که ایران در جنگ از یمن حمایت می‌کرد در همان ماه‌های اولیه عربستان و امارات به تصرف یمن در می‌آمد و در همان روزهای نخست سعودی‌ها بزرگترین شکست خود را متحمل می‌شدند. عربستان و امارات حتی قادر نیستند برای چند روز در برابر ایران به مقاومت بپردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.