در پی شهادت 17 فلسطینی در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز در مرزهای نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی، شهرها و شهرک‌های کرانه باختری اشغالی امروز شاهد اعتصاب عمومی علیه این قتل عام رژیم اسرائیل است.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شهرها و شهرک‌های کرانه باختری اشغالی امروز شاهد اعتصاب عمومی علیه قتل عام در نوار غزه که دیروز توسط نظامیان اسرائیل صورت گرفت، است.

 خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرد که در پی شهادت 17 فلسطینی در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز در مرزهای نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی، شهرها و شهرک‌های کرانه باختری اشغالی امروز شاهد اعتصاب عمومی علیه این قتل عام رژیم اسرائیل است.

«واصل یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به خبرنگار آناتولی گفت: گروه های فلسطینی در اعتراض به قتل عام و اقدامات تروریستی اشغالگرها و به شهادت رسیدن و زخمی شدن شمار زیادی فلسطینی، همزمان با عزای عمومی اعتصاب عمومی نیز اعلام کردند.

«محمود عباس» رئیس دولت فلسطین نیز امروز در سرزمین فلسطین روز عزای عمومی اعلام کرده است.

ده ها هزار از مردم فلسطین روز گذشته به دعوت گروه های فلسطینی درمرز نوار غزه در «راهپیمایی حق بازگشت» به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت کردند. در تیراندازی نظامیان اسرائیلی به تظاهرکنندگان 17 فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: تعداد فلسطینی‌ هایی که به دنبال حملات مسلحانه نظامیان رژیم اسرائیل به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در نوار غزه به شهادت رسیدند، به 17 تن افزایش یافته و شمار زخمی ها 1416 نفر رسیده است.

همچنین در حملات نظامیان اسرائیل در کرانه باختری 118 فلسطینی زخمی شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فلسطین نوار غزه

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.