طبیعت خشونت از خونریزی جنون آمیز و تجاوز دسته جمعی در سال گذشته به ترساندن و گرسنه کردن تغییر کرد تا بقیه روهینیگا از دیار خود فرار کرده و به بنگلادش پناهنده شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول بلندپایه در سازمان ملل در زمینه حقوق بشر امروز سه شنبه گفت که عملیات «پاک سازی نژادی» اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار همچنان ادامه دارد. عملیات پاک سازی نژادی علیه مسلمانان میانمار پس از گذشت شش ماه از حملات افراد مسلح و در پی آن حمله ارتش به مسلمانان آغاز شد. حمله ارتش نیز تا کنون منجر به فرار 700 هزار تن از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش شده است.

«اندرو جیلمور» معاون دبیر کل سازمان ملل در زمنیه حقوق بشر پس از سفر چهار روزه به بنگلادش و بازدید از اردوگاه های آوارگان در منطقه «کاکس بازار» گفت:« پاک سازی نژادی روهینگیا در میانمار ادامه دارد. من بر این باور نیستیم که بتوانیم چیزی غیر از این را پس از آن چه در کاکس بازار دیدم و شنیدم برداشت کنیم یا نتیجه بگیریم»

وی در بیانیه ای افزود: به نظر می رسد خشونت گسترده و هدفمند علیه روهینگیا ادامه دارد.

جیلمور تصریح کرد: طبیعت خشونت از خونریزی جنون آمیز و تجاوز دسته جمعی در سال گذشته به ترساندن و گرسنه کردن تغییر کرد تا بقیه روهینیگا از دیار خود فرار کرده و به بنگلادش پناهنده شوند.»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.