المقداد در ادامه با اشاره به حمله نظامی ترکیه به منطقه «عفرین» گفت: عفرین بخش جدایی ناپذیر اراضی سوریه است و دمشق هرگز از یک سانتی متر از اراضی اش چشم پوشی نمی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: همانطور که هواپیمای اسرائیلی را سرنگون کردیم هر گونه هواپیمای متجاوز به حریم هوایی سوریه را سرنگون می کنیم؛ آسمانی که به روی مهاجمان و اشغالگران باز نیست.

المقداد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: آمریکا زمانی که به نیروهای مردمی که با داعش در شرق سوریه می جنگند، حمله کرد جنایت جنگی مرتکب شد.

وی تأکید کرد که آمریکا می خواهد که جنگ در سوریه طولانی مدت شود و اطلاعاتی در اختیار دمشق وجود دارد که نشان می دهد آمریکایی ها هزار داعشی را از الرقه و دیرالزور تخلیه کردند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: می توانیم تروریست ها را در سوریه از بین ببریم اگر دولت آمریکا و غرب دست از حمایت از آنها بکشند.

وی همچنین گفت که این ارتش سوریه و همپیمانانش بودند که تروریسم را در سوریه از بین بردند.

المقداد در ادامه با اشاره به حمله نظامی ترکیه به منطقه «عفرین» گفت: عفرین بخش جدایی ناپذیر اراضی سوریه است و دمشق هرگز از یک سانتی متر از اراضی اش چشم پوشی نمی کند.

المقداد تصریح کرد که دمشق در راستای مقابله با تجاوز ترکیه به عفرین فعالیت می کند.

وی از کردها و عرب های سوریه خواست که در برابر تجاوز ترکیه متحد شوند و تأکید کرد که ارتش سوریه از هر میلی متر خاک سوریه دفاع می کند.

وی در ادامه گفت که دولت سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است زیرا چنین سلاح هایی را در اختیار ندارد و استفاده از آن را جرم می داند.

المقداد افزود که سرعت اجرای تجاوز آمریکایی ها به فرودگاه«الشعیرات» حکایت از آن دارد که آنها از قبل از طرح گروه های مسلح برای استفاده از سلاح شیمیایی خبر داشتند.

وی افزود: تمام مواد شیمیایی که در اختیارمان بود را به سازمان ممنوعیت سلاح شیمایی دادیم و این مواد روی کشتی ها و در کشورهای غربی نابود شد.

المقداد تصریح کرد که سازمان کلاه سفیدها گزارش های ساختگی را جعل می کند و همین سازمان توسط انگلیس،آلمان و سازمان اطلاعات آمریکا مورد حمایت است.

در تحولی دیگر،وزارت خارجه روسیه اطلاعات منتشر شده درباره کشته شدن صدها نظامی روس در نتیجه حمله هوایی آمریکا به دیرالزور را تکذیب کرد و آن را گمراه کننده دانست.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد این خبر «دروغ کلاسیک» است.

«ولادیمیر شامانوف» رئیس کمیته امور دفاعی دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اظهار کرد که کسانی با انتشار خبر کشته شدگان در نتیجه حمله به استان دیرالزور سوریه «عمدا اغراق می کنند.»

پنج شنبه هفته پیش برخی مسئولان آمریکایی گفتند که هواپیماهای آمریکایی  به نیروهای همپیمان ارتش سوریه در استان«دیرالزور» حمله کردند.

این مسئولان آمریکایی افزودند که این حمله در انتقام از حمله ای صورت گرفت که نیروهای همپیمان ارتش سوریه به مرکز فرماندهی عناصر مسلحی که آمریکا از آنها حمایت می کند، انجام دادند.

این مسئولان آمریکایی که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که باور بر این است که هیچ کدام از نظامیان آمریکایی که در مقر فرماندهی نیروهای مورد حمایت آمریکا بودند، در این حمله کشته یا زخمی نشدند.

ائتلاف بین المللی به اصطلاح جنگ با داعش حمله به مقر فرماندهی همپیمان آمریکا(نیروهای دموکراتیک سوریه) را غیر قابل توجیه دانست اما در بیانیه کوتاهی که درباره این حمله منتشر کرد، اطلاعات دیگری ارائه نکرد.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا حضور یا مشارکت نیروهای آمریکایی در حملات انتقامجویانه را فاش نکرد و هیچ گونه جزئیاتی نیز درباره نیروهایی که به مقر فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کردند نیز ذکر نکرد. نیروهای دموکراتیک سوریه عبارت از ائتلافی از گروه های مسلح با اکثریت کردهاست که در شمال و شرق سوریه تشکیل شده است و از حمایت آموزشی و تسلیحاتی آمریکا برخوردار است.

در بیانیه ائتلاف آمده است که نیروهای همپیمان ارتش سوریه هفتم فوریه حمله غیر قابل توجیهی به مقر فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه که چندی پیش ساخته شده، انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این حمله در هشت کیلومتری شرق رو فرات انجام شد.

یک مسئول آمریکایی نیز مدعی شد که بیش از 100 نیروی همپیمان ارتش سوریه در حمله هوایی ائتلاف بین المللی و درگیری با عناصر مورد حمایت آمریکا کشته شدند.

این مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت که نیروهای همپیمان ارتش نزدیک به 500 نیرو بودند و از حمایت توپخانه ای ، تانک ، سامانه های موشکی و کاتیوشا برخوردار هستند.

هیچ کدام از مسئولان آمریکایی به تلفات عناصر مورد حمایت آمریکا یا خود نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا اشاره ای نکردند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز با تأیید این خبر اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به منظور حمایت از تروریسم به نیروهای مردمی که در حال مبارزه با تروریست های«داعش» و گروه های «قسد» در ریف دیر الزور بودند، حمله کرد

خبرنگار سانا در دیر الزور توضیح داد: نیروهای ائتلاف بین المللی  به نیروهای مردمی که در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش و گروه های قسد در منطقه واقع بین روستاهای «خشام» و «الطابیه» در ریف شمالی شرقی دیر الزور تجاوز کرد که در اثر آن تعدادی از افراد به شهادت رسیدند.

خبرنگار المیادین در دمشق نیز گفت که آمار کشته و زخمی های بمباران نیروهای مردمی در ریف شمالی دیر الزور توسط جنگنده های آمریکایی بزرگ نمایی شده است.

این خبرنگار افزود که مواضعی که ائتلاف آنها را بمباران کرد شامل مواضع ارتش سوریه و همپیمانانش و نیز نیروهای روسی می شود.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که تجاوزهای ائتلاف با پیشروی های ارتش سوریه و همپیمانانش در چندین محور همزمان شده است.

برخی منابع میدانی نیز گفتند که بمباران شمال دیرالزور مجموعه هایی از نیروهای مردمی منطقه را شامل می شود که با قسد و داعش در مناطق شان می جنگند.

یک نماینده پارلمان روسیه در واکنش به اقدام آمریکا در استان دیرالزور به خبرگزاری اینترفاکس گفت که حملات هوایی به رهبری واشنگتن به مواضع نظامی وابسته به ارتش سوریه یک اقدام تجاوزکارانه است.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز آمریکا در دیرالزور اعلام کرد که این جنایت وحشیانه که نیروهای ائتلاف در دیرالزور مرتکب شدند تجاوز جدید و جنایت جنگی و نیز جنایت علیه بشریت است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که تجاوز ائتلاف آمریکایی به نیروهای سوری حمایت مستقیم و آشکار از تروریسم است و طبیعت نیت های پست آمریکا علیه حاکمیت سوریه و وحدت اراضی و ملتش را مورد تأکید قرار می دهد.

وزارت خارجه سوریه همچنین تصریح کرد که دمشق به انجام مسئولیت هایش برای جلوگیری از رسیدن ائتلاف آمریکایی به اهدافش و نیز حفظ وحدت سوریه ادامه می دهد و فرقی نمی کند چقدر قربانی در این راه بدهد.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت که حمله ائتلاف آمریکایی به مبارزان همپیمان ارتش سوریه تأسف برانگیز است و روسیه از آمریکا خواهد خواست که درباره این حادثه توضیح دهد.

المیادین نیز گزارش داد که عشیره «البکاره» و لشکر«الباقر» نیز اعلام کردند که ائتلاف آمریکایی جوانانی را هدف قرار داد که با جنایت های سازمان های تروریستی مقابله می کنند.

عشیره البکاره و لشکر الباقر تأکید کردند که انتقام خون شهدا را می گیرند و خون آنها انگیزه اضافی برای ادامه نبرد تا درهم کوبیدن کامل تروریست ها به شمار می رود.

 

حمله گروه های مسلح به مناطقی در دمشق

در نقض مجدد توافق مناطق  کاهش تنش در غوطه شرقی، گروه های مسلح مناطق مسکونی در شهر دمشق را با راکت هدف  فرار و در مقابل ارتش سوریه با استفاده از سلاح مناسب به مناطق پرتاب راکت پاسخ داد.

یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق به خبرگزاری سانا گفت: گروه های مسلح امروز دو راکت را به منطقه «عش الورور» شلیک کردند.

این منبع افزود: این حمله موشکی منجر به جراحت یک کودک و ورود آسیب های مادی دارایی های شهروندان شد.

وی تصریح کرد: گروه های مسلح همچنین به  منطقه «عباسیین» راکت شلیک کردند.

این منبع در ادامه گفت: این حمله موجب ورود خسارات مادی شد.

بنابر گزارش سانا در پاسخ به این حملات گروه های مسلح، یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه اماکن پرتاب راکت در عمق غوطه شرقی را هدف قرار دادند و مهمات و تسلیحات گروه های مسلح را نابود کردند و تلفات زیادی به صفوف آنها وارد کردند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.