منزل رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل با بمب آتش زا مورد حمله قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد که صبح امروز-پنجشنبه-منزل«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار در  شهر «رانگون» که سال ها در آن اقامت گزیده با بمب آتش زا مورد حمله قرار گرفت.

«زاو هتای» به خبرگزاری فرانسه گفت که حمله با بمب آتش زا صورت گرفت و در زمان حمله نیز آنگ در منزلش نبود و به کسی نیز آسیبی وارد نیامد فقط زیادی مادی مختصری به منزل وارد آمده است.

آنگ در زمان حمله در ناویپیدا پایتخت که بیشتر زمان خود را در آن سپری می کند، حضور داشت. قرار است وی در دومین سالروز به قدرت رسیدن حزب اش یعنی اتحادیه ملی دموکرات سخنرانی کند.

رهبر میانمار پس از 15 سال حصر خانگی در آوریل 2016 و در پی پیروزی قاطع حزبش در انتخابات به قدرت رسید.

آنگ سان سوچی همچنان در کشورش مورد احترام زیاد است اما به دلیل مدیریت بد بحران اقلیت مسلمان روهینگیا به شدت مورد انتقاد به ویژه توسط جامعه بین المللی است.

آنگ همچنین به دلیل همبستگی نکردن با پناهندگان مسلمان و سکوتش درباره نقش ارتش در معرض انتقادهای شدید است.

بنابر این گزارش، بحران روهینگیا پس از آن اوج گرفت که در ۲۵ اوت سال ۲۰۱۷ میلادی در پی حملۀ شورشیان به چند ایستگاه پلیس در ایالت راخین در اعتراض به تبعیض‌های گستردۀ قومی، دور جدیدی از سرکوب‌ها توسط ارتش این کشور آغاز شد. در جریان سرکوب‌های خشونت‌بار که از سوی سازمان ملل به عنوان «پاک سازی قومی» توصیف و محکوم شد، ۶۵۰ هزار نفر به بنگلادش فرار کردند. همچنین اخیرا  بنگلادش اعلام کرد که بیش از یک میلیون آواره مسلمان روهینگیایی را در اردوگاه های آوارگان در نزدیکی مرزهایش با میانمار  آمارگیری و ثبت نام کرده است. این تعداد بیش از آمارهایی است که سازمان های مختلف تا کنون اعلام کرده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.