وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که در این حمله 3 پهپاد در حمله به پایگاه دریایی طرطوس و 10 پهپاد به پایگاه هوایی حمیمیم مشارکت کردند که همه آنها سرنگون شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله تروریستی تروریست ها با استفاده از پهپادها به پایگاه نظامی «حمیمیم» در شهر«طرطوس» سوریه در روز شنبه ششم ژانویه خنثی شد.

در این بیانیه آمده است که در این حمله تروریستی به پایگاه حمیمیم هیچ کس زخمی نشد و هیچ گونه تلفات مادی به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در این حمله 3 پهپاد خارج از پایگاه حمیمیم سرنگون شدند،3 پهپاد در برخورد با زمین منفجر شدند و 7 پهپاد نیز توسط ضد هوایی ها سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که در این حمله 3 پهپاد در حمله به پایگاه دریایی طرطوس و 10 پهپاد به پایگاه هوایی حمیمیم مشارکت کردند.

در ادامه بیانیه آمده است که کارشناسان روس در حال بررسی کانال های رسیدن پهپادها به تروریست ها و استفاده از تکنولوژی پهپادهای دولت های خارجی هستند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که استفاده از پهپادها توسط تروریست ها در سوریه حکایت از آن دارد که تروریست ها تکنولوژی ای به دست آوردند که می توانند با استفاده از آن به هر کشوری حمله کنند.

روز شنبه برخی منابع مخالفان سوری به خبرگزاری آلمان گفتند که آسمان پایگاه حمیمیم شاهد نبرد هوایی میان پهپادها و پدافند هوایی این پایگاه است.

این منابع گفتند که ناوگانی از پهپادها که بمب حمل می کنند به پایگاه نظامی حمیمیم حمله کردند.

«الکساندر ایوانوف» سخنگوی رسمی پایگاه حمیمیم نیز به این حمله اذعان کرد و گفت که این حمله به این منطقه نظامی حمیمیم برای مهاجمان که حماقت های غیرقابل توجیهی مرتکب شدند گران تمام می شود.

از سوی دیگر یک منبع رسانه ای نزدیک به نیروهای دولتی سوریه به خبرگزاری آلمان گفت که پدافند دفاع هوایی روسیه و سوریه با مشارکت نیروی دریایی سوریه با ناوگانی از پهپادها که فرودگاه حمیمیم را هدف قرار داده اند مقابله کردند و این پهپادها از استان ادلب در شمال غرب سوریه به سمت این فرودگاه پرواز کرده اند.

برخی منابع محلی در شهر «جبله» سوریه در نزدیکی پایگاه حمیمیم نیز گفتند که صدای ضد هوایی به شکل گسترده از داخل پایگاه شنیده می شود و انفجارهایی در آسمان نیز رخ می دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی روسیه سوریه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.