در حالی که ریاست جمهوری ترامپ وارد سال دوم خود می شود، در اینجا گمانه زنی هایی مطرح می شود که در این سال اعضای خانواده او با چه اتفاقات و اتهاماتی روبرو خواهند شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله نیوزویک آمریکا گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوای کشور، اعضای خانواده اش را در پست های بسیار نزدیک به خود به کار گماشته است. بعضی از فرزندانش زمانی در ستاد انتخاباتی اش مشغول به کار بودند و اکنون به عنوان مشاوران او خدمت می کنند. در حالی که ریاست جمهوری ترامپ وارد سال دوم خود می شود، در اینجا گمانه زنی هایی مطرح می شود که در این سال اعضای خانواده او با چه اتفاقاتی روبرو خواهند شد:

دونالد ترامپ جونیور

«دونالد ترامپ جونیور» پسر بزرگ رئیس جمهور می تواند هدف بعدی تحقیقات و بازجویی «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تبانی ستاد ترامپ و مقامات روسی در انتخابات سال 2016 باشد؛ این در حالی است که «مایکل فلین» عضو سابق ستاد و مشاور امنیت ملی سابق ترامپ وعده همکاری در فرآیند تحقیقات را داده است.

 

c_scale_fl_progressive_q_80_w_800

 

ترامپ جونیور به شدت در مبارزات انتخاباتی، دولت انتقالی و دیدار مربوط به سال 2016 با یک وکیل روسی مرتبط با کرملین در برج ترامپ دخالت داشت. ترامپ جونیور قول داده بود اطلاعات در مورد «هیلاری کلینتون» رقیب اصلی پدرش را تخریب کند. ترامپ جونیور در جریان یک جلسه غیرعلنی با کمیته قضایی مجلس سنا در ماه سپتامبر، همچنین به تبادل پیام با ویکی لیکس، که گفته می شود به روسیه وابسته است، اذعان کرد.

اگر آنچه ترامپ جونیور در اوایل سال جاری به بازپرس های کنگره گفته بود با اطلاعات ارائه شده از سوی فلین مطابقت نداشته باشد، پسر رئیس جمهور ممکن است در خطر باشد.

جارد کوشنر

داماد ریاست جمهوری و مشاور ارشد کاخ سفید نیز در جلسه ترامپ جونیور و وکیل روسی در برج ترامپ حضور داشت. کوشنر ممکن است «عضو بسیار ارشد» تیم منتخب رئیس جمهور باشد که به فلین گفته بود در تلاش برای جلوگیری از قطعنامه سازمان ملل متحد مبنی بر محکومیت شهرک سازی های اسرائیل پیش از تحلیف ترامپ با مقامات روسی تماس بگیرد.

 

https_%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F605017%2F7099c848-53be-4777-bea5-18010341576c

 

«کریس کریستی» فرماندار ایالت «نیوجرسی» در اواسط ماه دسامبر گفت: «کوشنر باید توسط مولر بازجویی شود زیرا او در دولت انتقالی و نشست ها با مقامات روسی دخالت داشته و در مورد نقشش باید شفاف سازی کند.»

به طور جداگانه، کوشنر و همسرش «ایوانکا ترامپ» به پنهانکاری فرم های مالی و دارایی خود از دید عموم متهم هستند. کوشنر که سه بار در فرم های خود تجدید نظر کرده است، در کاخ سفید تحت مجوز امنیتی موقت کار می کند زیرا بازرسان در حال بررسی شبکه سرمایه گذاری خارجی او هستند

ایوانکا ترامپ

دختر بزرگ ترامپ در اوایل این هفته توئیت کرد که برنامه اش برای سال جدید «خواب بیشتر» است. او به مقاله ای اشاره کرد که می گفت که چرا کم خوابی باعث آسیب رساندن به سلامتی می شود، اما به عنوان مشاور در کاخ سفید، او بعید به نظر می رسد که در برابر اجرای طرح های پدرش مقاومت کند.

یکی از بزرگ ترین نقش های ایوانکا در حوزه سیاسی در سال 2017، جمع آوری حمایت برای طرح اصلاح مالیاتی جمهوری خواهان بود که کنگره قبل از کریسمس آن را به ریاست جمهوری انتقال داد. دونالد ترامپ حضور دخترش را در سفر 12 روزه آسیا در پاییز لغو کرد تا او بتواند از اصلاحات مالیاتی در داخل حمایت کند.

ایوانکا ترامپ در توئیتی در آستانه سال نو ویدیویی را منتشر می کرد که نشان می داد که چگونه اصلاحات مالیاتی به خانواده های سراسر آمریکا کمک خواهد کرد.

 

30C989B900000578-3426562-image-a-51_1454358975641

 

ملانیا ترامپ

او که پنج ماه بعد از مراسم تحلیف همسرش به کاخ سفید نقل مکان کرد، مقام بانوی اولی را دیر آغاز کرد اما به نظر می رسد که او در سال 2018 قصد دارد حضور پررنگ تری به ویژه در بخش سیاسی داشته باشد.

ملانیا ترامپ تقویم سال 2018 حزب جمهوری خواهان  را طراحی و به حامیان مالی این حزب اهدا کرده است.

بانوی اول در ایمیلی در اوایل دسامبر نوشته بود: «تقویم امسال عکس هایی دارد که من آنها را انتخاب کرده ام و امیدوارم این تقویم به شما یادآوری کند که اهمیت انتخابات های سال 2018 برای آینده کشور مان تا چه حد بالاست.»

او در ادامه ایمیلش گفت: «فقط با یک کنگره که توسط وطن پرستان محافظه کار رهبری می شود، شوهرم می تواند چشم انداز خود برای حرکت به سوی پتانسیل کامل ملت مان را پیش ببرد. این تقویم یک علامت کوچک از قدردانی از شما برای حمایت هایتان است و امیدوارم که آن را بپذیرید.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.