رهبران جهان به مناسبت آغاز سال نوی میلادی پیام های تبریک خود را منتشر کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رهبران جهانی در پیام هایی، فرا رسیدن سال جدید میلادی را به مردم جهان به ویژه مسیحیان تبریک گفتند. این پیام های به شرح زیر است:

ایران

رئیس‌ جمهور ایران در پیام تبریکی به هموطنان مسیحی به مناسبت آغاز سال 2018 میلادی تاکید کرد که «ما به ایرانی که خانه همه ایرانیان اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی است افتخار می‌کنیم.»

 

IMG08210884

 

«حسن روحانی» در پیام تبریک خود نوشت: «آغاز سال 2018 میلادی را به همه هموطنان مسیحی تبریک عرض می کنم. امیدوارم این ایام که مقارن با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) است برای همه شما سرشار از لحظات فرخنده و نیکو باشد.

بدون شک آموزه های مسیح(ع) برای بشریت سرشار از توجه به معنویت، صلح و دوستی است. سیره زندگی و توصیه های آن حضرت همواره باید راهنمای همه ما باشد. ما امروز بیش از گذشته نیازمند به پیروی از آموزه های پیامبران الهی هستیم.

ما به ایرانی که خانه همه ایرانیان اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی است افتخار می کنیم و احترام به همه ادیان الهی را آموزه گرانقدر اسلام رحمانی می شناسیم.

با آرزوی سالی توام با برکت و شادکامی برای هموطنان مسیحی، از خداوند متعال توفیق و سربلندی روزافزون را برای همگان مسألت دارم.»

وزیر دفاع ایران هم در پیام تبریک سال نو میلادی ابراز امیدواری کرد سال نو میلادی زمینه ساز همکاری مشترک دفاعی با سایر کشورهای باشد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ارسال پیامی به وزرای دفاع فدراسیون روسیه، ارمنستان، بلاروس، آفریقای جنوبی، جمهوری دمکراتیک خلق کره، صربستان، لهستان، جمهوری یونان، بولیواری ونزوئلا، ایتالیا، فدراتیو برزیل، بولیوی، کوبا، اتریش، کرواسی و بوسنی و هرزگوین آغاز سال 2018 میلادی را تبریک گفت: «فرارسیدن میلاد باشکوه پیامبر صلح و دوستی حضرت عیسی (ع) و آغاز سال 2018 میلادی را به جنابعالی، خانواده محترم و نیروهای مسلح آن کشور تبریک و تهنیت عرض می­‌ نمایم. با آرزوی اتحاد، همدلی و همکاری همه آزادگان و صلح­ جویان عالم در مبارزه با خشونت، افراط و تروریسم، امید آن دارم در سال جدید شاهد توسعه و تعمیق همکاری‌ های مشترک در زمینه­ های دفاعی و امنیتی بین دو کشور باشیم.»

 

2652739

 

پیشتر نیز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) پیام آور صلح را تبریک گفته بود. ظریف در توئیت خود نوشته بود: «إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسیحُ عیسَی ابْنُ مَرْیَمَ وَجیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَة (آل عمران:۴۵)»  برای همگان شادی و صلح در عید میلاد مسیح آرزو می کنم. امیدوارم همگان پذیرای پیام جهانی صلح حضرت مسیح(ع) در سال نو باشند.

ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی پیامی به مناسبت آغاز سال 2018 ضمن تاکید بر بسیج همگانی در زمینه استخدام و مبارزه با تروریسم گفت: کارزار استخدام سال گذشته ما با عنوان «یک نفر به کارکنان خود اضافه کنید»، گام مهمی بود.

 

thumbs_b_c_9c9dcdb90b76a33a0997d80be30b41f9

 

وی افزود: «در سال 2018 قصد داریم آن را به دو نفر افزایش دهیم. امیدواریم موضوع بیکاری را از دستورکار دولت خارج کنیم. تا زمان حل کامل این مشکل، به تلاش خود ادامه خواهیم داد. در سال 2017 علی‌رغم حملات اقتصادی به ترکیه، اقدامات بزرگی در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند پ. ک. ک انجام دادیم. خدا را شاکریم که دولت و ملت ما بر این مشکلات فائق آمدند. انتخابات شوراها در مارس 2019 و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در نوامبر همان سال برای ترکیه حیاتی است. از شهروندان انتظار دارم افراد پرانرژی و دارای هدف و پروژه را برای آینده کشور و ملت انتخاب و آنها را هدایت کنند و راه را به آنها نشان دهند. باید در روند مهم انتخابات در مقابل تحریک‌ها هوشیار باشیم و هرگز به کسانی که می‌خواهند برای اهداف سیاسی، ما را با هم درگیر کنند، فرصت ندهیم. مساله قدس تبدیل به امتحان بزرگی برای مسلمانان کشور، منطقه و جهان شد. هیچ‌کسی جز اسرائیل از اقدام آمریکا حمایت نکرد. اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین باب جدیدی در تحولات این کشور گشود. از همه ملت به خاطر ایستادگی در این زمینه تشکر می‌کنم.»

«بینالی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه هم در پیام سال نو میلادی به وحدت و یکپارچگی تاکید کرد. ییلدیریم در پیام خود با اشاره بر اینکه، ترکیه که اهمیت جهانی اش با گذشت هر روز بهتر درک می شود، در تاسیس صلح جهانی نقش رهبر را برعهده گرفته است، با جلب دقت به ایفای نقش در مورد موضوع قدس تاکید نمود، ترکیه هیچ تصمیمی را که موجب درگیری و نزاع در منطقه بشود، قبول نمی کند.

نخست وزیر گفت، هیچ کانونی نمی تواند یکپارچگی، برابری و برادری ما را مورد هدف قرار بدهد. روح وحدت ملتمان تمامی بازیهای کانونهای فساد را نقش بر آب خواهد کرد. افق وسیع ترکیه آینده را روشن خواهد کرد. براین باور هستم که در دوره های آتی تمامی جهان پیرامون موفقیت های ترکیه سخن خواهند گفت.

چین

«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین از طریق رادیو بین‌ المللی چین، رادیو مرکزی خلق، تلویزیون مرکزی، تلویزیون بین‌ المللی و شبکه اینترنت، پیام سال نو خود را ایراد کرد. متن سخنرانی او به شرح زیر است: «زمان زود سپری می‌ شود و به زودی سال 2018 میلادی فرا می‌ رسد. در اینجا، من به مردم تمام قومیت‌ ها، هم‌ وطنان مناطق اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو و هم‌ وطنان تایوانی، چینی تبارها و شهروندان چینی مقیم خارج از کشور، فرا رسیدن سال نو را تبریک می‌ گویم. آرزو می‌ کنم دوستان در سراسر جهان سالی موفق و پر از سعادت داشته باشند.

 

03d20fb47498422bbf44829c0080c8f2

 

سال 2018 میلادی، سال آغاز اجرای همه‌ جانبه‌ روحیه نوزدهمین دور کنگره ملی حزب کمونیست است. در این نشست، یک نقشه‌ راه زیبا برای توسعه ما در 30 سال آینده ترسیم شد. برای تبدیل کردن این نقشه‌ زیبا به حقیقت، باید گام به گام تلاش کنیم.

در سال 2018 میلادی، ما به استقبال چهلمین سالگرد اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز می ‎رویم. اصلاحات و درهای باز یک ضرورت برای تحقق توسعه و پیشرفت در چین معاصر و همچنین یکی از ضرورت‎ های تحقق رویای چین است. ما باید با استفاده از فرصت گرامیداشت چهلمین سالگرد اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز همچنان به روند اجرای اصلاحات ادامه بدهیم.»

عراق

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در پیامی فرا رسیدن سال جدید میلادی را به مردم جهان به ویژه مسیحیان تبریک گفت.

 

150343586408927200

 

وی در این پیام اعلام کرد: «صمیمانه ترین تبریک ها را به مناسبت سال نوی میلادی به مردم بزرگوارمان به ویژه مسیحیان و به تمامی مردم جهان اعلام می کنم. سال پیروزی بزرگ بر داعش، در تاریخ ملت ما باقی خواهد ماند و مردم ما هر سال یاد آن را گرامی خواهند داشت. ما با هم برای حفظ این پیروزی و وحدت تلاش کرده و با همان عزم و اراده کشورمان را بازسازی خواهیم کرد تا آوارگان بتوانند به مناطق خود بازگردند.»

وی ابراز امیدواری کرد که سال جدید سالی پر از خبر و صلح و ثبات برای مردم منطقه و جهان باشد و جنگ ها و درگیری ها متوقف شوند تا بشریت بتواند به آینده ای بهتر چشم بدوزد.

«مسعود بارزانی» هم به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی پیامی را به مردم اقلیم کردستان منتشر کرد.

در این پیام که در حساب توئیتر بارزانی منتشر شده، وی فرا رسیدن سال نوی میلادی را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است که در سال 2018 صلح و پیشرفت جهان را در برگیرد.

آلمان

«امانوئل ماکرون» و «آنگلا مرکل» رهبران فرانسه و آلمان هم از نزدیک تر کردن روابطشان و تقویت اتحادیه اروپا سخن به میان آورده‌ اند.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی بر ضرورت همبستگی شهروندان و نخبگان این کشور تاکید کرد.

 

41981671_303

 

مرکل گفت: «عده‌ ای صحبت از شکافی می‌ کنند که جامعه ما را از هم گسیخته است. برخی می‌ گویند که آلمان کشوری عالی، نیرومند، به لحاظ اقتصادی موفق و دارای جامعه‌ ای کثرت‌ گرا و باز در قبال جهان است. اما در مقابل برخی دیگر می‌ گویند بسیاری از شهروندان این کشور چیزی از این موفقیت نصیب‌ شان نشده است. این افراد می‌ گویند که میزان جرایم و خشونت افزایش یافته است. آنها می‌ پرسند چگونه می‌ توانیم مهاجرت در کشورمان را تنظیم و هدایت کنیم.»

آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی کریسمس را تبریک گفت و نوشت: «مردم از اینکه دوباره کریسمس را تبریک می گویند، خوشحالند. من هم به این افتخار می کنم که در راس مبارزه با کسانی هستم که به جمله محبوب و زیبای کریسمس مبارک حمله می کنند.»

وی در عین حال در توئیت دیگری، برای دوستان، حامیان و بد خواهانش و همچنین برای آنچه رسانه های منتشر کننده اخبار تقلبی خوانده، سالی شاد آرزو کرده است.

کره شمالی

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز به آمریکا و متحدانش پیامی هشدارآمیز داده و گفته که روی میز کارش یک دکمه برای شلیک سلاح هسته‌ ای وجود دارد. او افزود حالا که کره شمالی قابلیت آن را یافته که با موشک های هسته‌ ای‌ اش هر نقطه از آمریکا را هدف قرار دهد، واشنگتن هرگز جنگی را با کشورش آغاز نخواهد کرد.

کیم تاکید کرد که هرگز دستور استفاده از سلاح هسته ای را نخواهد داد مگر آن که امنیت کشورش تهدید شود.

روسیه

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم با انتشار پیامی گفت: «مثل همیشه ، تبریکات ویژه من به تمام کسانی است که مشغول کارند و وظیفه حرفه ای یا نظامی خود را انجام می دهند، در بیمارستان ها هستند یا مشغول هدایت هواپیماها و قطارها. ما همراه با هم در امور مشترک روزانه هستیم. انسجام، دوستی و عشقمان به روسیه نیروهای ما را برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ و عالی چند برابر می کند.»

 

1083044

 

وی افزود: «می خواهم از صمیم قلب به تمامی کسانی که به خودشان و کشورمان ، به کار و نتایج آن ایمان دارند تبریک بگویم.  اطمینان و درک متقابل همیشه همراه ماست. زمان آن رسیده که به همدیگر با کلمات باارزش تبریک بگوییم، اشتباهات و دلخوری ها را ببخشیم ، همدیگر را در آغوش بگیریم و عشق را ابراز کنیم، مراقبت و توجه را به هم هدیه کنیم. امیدوارم سال نو در زندگی هر فرد ، هر خانواده تغییراتی رو به بهبود اتفاق بیافتد ، همه سالم و سلامت باشند تا کودکانی سالم به دنیا بیاید و ما هم شاد شویم. از صمیم قلب برای شما موفقیت و رفاه  و برای کشورمان روسیه، کشور دوست داشتنی و واحدمان صلح و شکوفایی آرزو می کنم.»

انگلیس

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پیام کریسمس خود ضمن اشاره به ارزش‌ های این جشن خواستار اتحاد در میان همه مردم شد.

 

147861949319481894

 

او گفت: معتقدم 2018 می‌ تواند سال احیای اعتماد به نفس و افتخار کشورمان باشد؛ سالی که ما به پیشرفت خوبمان به سمت یک معاهده برگزیت موفق، یک اقتصادی که مناسب آینده‌ مان باشد و یک جامعه قوی‌ تر و منصفانه‌ تر برای همگان ادامه دهیم. ایمان داریم، ما با هر چالشی که روبرو شویم، با اتحادمان به عنوان یک کشور متحد می‌ توانیم بر آن مقابله کنیم.

وی از تمام نیروهای نظامی و امدادی این کشور که در رسیدگی به حملات تروریستی در «لندن» و «منچستر» و همچنین در قضیه آتش‌ سوزی برج «گرنفل» همکاری داشتند، تشکر کرد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس هم از همه خواست در زمان کریسمس به کسانی بیاندیشند که رها شده و تنها هستند یا در کشورهای جنگ‌ زده زندگی می‌ کنند.

سازمان ملل

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم در پیامی درباره خطرات پیش روی کشورهای جهان در سال نوی میلادی هشدار داد و گفت در حالی که سال نو را آغاز می‌ کنیم «من تقاضای اتحاد می‌ کنم... ما می‌ توانیم درگیری ها را پایان ببخشیم، بر نفرت غلبه کنیم و از ارزش های مشترکمان دفاع کنیم. اما این فقط با اتحاد امکان دارد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.