جنگنده های ارتش اسرائیل چند موشک به منطقه ای در القنیطره در بلندی ها جولان شلیک کردند اما این حمله تلفاتی نداشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وبسایت لبنانی النشره اعلام کرد که جنگنده های ارتش رژیم اسرائیل امروز شنبه به یک تأسیسات نظامی ارتش سوریه در منطقه «القنطیره» در بلندی های «جولان» حمله کردند اما این تجاوز هوایی تلفاتی در پی نداشته است.

به گفته این وبسایت جنگنده های ارتش اسرائیل چند موشک به منطقه ای در القنیطره در بلندی ها جولان شلیک کردند اما این حمله تلفاتی نداشته است.

در همین حال، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که بخشی از نیروهای روسی که از دو سال پیش تا کنون  در سوریه مستقر بودند از این کشور خارج شده و به روسیه بازگشتند. دستور خروج نیروهای روسی توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اواسط ماه دسامبر صادر شده بود.

شویگو طی نشست با فرماندهان نظامی خطاب به پوتین گفت« دستور شما درباره خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه عملی شد».

رسانه های روسی  نیز اعلام کردند که  روسیه به شکل خاص یگان های هوایی ، پزشکان نظامی ، گردانی از پلیس نظامی و نیز 36 هواپیما و چهار بالگرد را از سوریه خارج گرده است.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش روز گذشته موفق شدند که جاده ارتباطی بین شهرک«بیت جن» و شهرک«مغیر المیر»در ریف غربی دمشق قطع کنند.

فرمانده عملیات نیروهای ارتش سوریه در ریف غربی دمشق به خبرگزاری آلمان گفت که «ارتش سوریه و نیروهای همپیمان چند مرکز را در اطراف مناطق الطماثیات و الهنغارات در محور جنوبی رود الاعوج به سمت شرق مرزعه بیت جن بازپس گرفته و شمار زیادی از افراد مسلح را کشته یا زخمی کردند. با این پیشروی ارتش به لحاظ نظامی بر مساحت گسترده ای از دشت مزرعه بیت جن سیطره پیدا کرد و تنها راه باقی مانده ارتباطی افراد مسلح بین مزرعه بیت جن و شهرک مغیر المیر که در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره است را قطع کرد».

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.