در پی اصابت یک راکت به بلندی های جولان اشغالی هواپیماهای اسرائیلی به اراضی سوریه تجاوز کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد یک راکت به بلندی های «جولان» اشغالی اصابت کرده است اما تلفاتی در پی نداشته است.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که این راکت به احتمال زیاد به دلیل درگیری ها در القنیطره میان ارتش سوریه و افراد مسلح به بلندی های جولان اشغالی اصابت کرده است اما وی دولت سوریه را مسئول ادامه اصابت راکت ها به این منطقه دانست.

در پی این حادثه هواپیماهای اسرائیلی یک مرکز ارتش سوریه در شهرک «الصمدانیه» در نزدیکی شهر «القنطیره» را بمباران کردند.

خبرنگار المیادین در این زمینه گفت که یک پهپاد اسرائیلی دو مرکز وابسته به دفاع ملی سوریه در شهرک الصمدانیه را مورد حمله قرار داد. این پهپاد یک تانگ و یک توپ وابسته به هنگ جولان در دفاع ملی را هدف قرار داد.

ارتش سوریه نیز موفق شد یک مرکز جبهه النصره در روستای«الحمیدیه» در القنیطره را با یک موشک زمین به زمین هدف قرار داده و آن را منهدم کند.

در همین حال، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش در شرق استان حماه، جنوب استان حلب و شرق استان حمص پیشروی های بزرگی کردند.

نیروهای دفاع ملی سوریه موفق شدند که منطقه «تله العلم» و نقطه«المسبح» را آزاد کرده و در محور «اثریا» در شرق استان حماه پیشروی کنند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی پس از رسیدن به نیروهای پیشروی کننده در شرق ایستگاه اثریا در حلب جنوبی جاده«الرصافه-اثریا»را آزاد کردند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک عربی نیز اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان اش موفق شدند که منطقه«3کم» در شمال و شرق منطقه گازی«آرک»در شرق استان حمص را آزاد کنند.

این خبرگزاری تأکید کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش تلفات سنگینی به داعش وارد آورده و ده ها عنصر این گروه تروریستی را کشتند.

خبرنگار المیادین گفت که ارتش سوریه به طور کامل جاده اثریا-خناصر که جاده اصلی امدادرسانی به حلب است را امن کرد.

داعش از مساحتی به وسعت 3هزار کیلیومتر مربع در حلب شرقی و جنوبی عقب نشینی کرد.

این گروه تروریستی همچنین از مناطق وسیعی در بادیه که به لحاظ اداری وابسته به استان های حماه و حلب هستند عقب نشینی کرد.

ارتش سوریه همچنین موفق شد حمله گروه تروریستی داعش در دیر الزور را دفع کند.

در تحولی دیگر، داعش منطقه الصناعه(صنعتی) بزرگترین منطقه شهر «الرقه» را از نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا بازپس گرفت و بار دیگر آن را اشغال کرد.

دیدن بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز اعلام کرد که داعش از همه مناطق تحت اشغال خود در حلب عقب نشینی کرده و عناصر خود را به الرقه منتقل کرد تا به عناصر خود در آن جا کمک کند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که داعش در پی پیشروی ارتش سوریه و آزادی جاده اثریا-الرصافه و مناطق شرق خناصر، از 17 روستا و شهرک در جنوب شرق استان حلب عقب نشینی کرد تا حضور چهار ساله این گروه در استان حلب به طور کامل پایان یابد. 

در عرصه سیاسی نیز وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که تبلیغات و حمله گمراه کننده ای که ایالات متحده آمریکا علیه دمشق به راه انداخته است عاری از صحت است و به هیچ داده یا توجیهی استناد ندارد.

یک منبع مسئول به خبرگزاری رسمی این کشور(سانا) گفت که ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته تبلیغات گمراه کننده ای به راه انداخت و مدعی شد که دولت جمهوری عربی سوریه قصد دارد به شهروندان سوری حمله شیمیایی کند، این ادعاها گمراه کننده و عاری از هر گونه صحتی است.

این مسئول افزود که سوریه تأکید می کند که هدف از این ادعاها توجیه تجاوز نظامی جدید به سوریه به بهانه های واهی است همانطور که در جریان تجاوز آمریکا به فرودگاه«الشعیرات» صورت گرفت.

وی همچنین هدف از این گونه اقدامات را سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیر قانونی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکاست که باعث کشته شدن هزاران شهروند بی گناه سوری شده است. همچنین این تهدیدات در پی موفقیت ها و پیروزی های بزرگ ارتش عربی سوریه و هم پیمانانش در مناطق مختلف جمهوری عربی سوریه در مقابله با گروه های تروریستی مورد حمایت ایالات متحده آمریکا و دست نشانده هایش در منطقه و خارج از آن و به منظور بالا بردن روحیه گروه های تروریستی و طولانی مدت کردن بحران در سوریه صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.