تماشاگران الجزایری این عکس را در چارچوب اعتراض ها به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیلی، در ورزشگاه به نمایش گذاشتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، تماشاگران فوتبال الجزایری در یکی از بازی های فوتبال در این کشور پارچه نوشته بزرگی را به نمایش گذاشتند که روی آن عکسی از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنار هم قرار داده شدند. عربستان تهدید کرد که این اقدام بدون پاسخ نمی ماند.

تماشاگران الجزایری این عکس را در چارچوب اعتراض ها به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیلی، در ورزشگاه به نمایش گذاشتند.

فعالان در شبکه های اجتماعی به ویژه در توئیتر عکسی را از تماشاگران الجزایری در یکی از ورزشگاه های فوتبال در الجزایر دست به دست کردند که نشان می دهد آنها پارچه نوشته بزرگی را به نمایش گذاشتند که روی آن عکسی از رهبران آمریکا و عربستان و در کنار آنها مسجد الاقصی قرار دارد و زیرا آن به انگلیسی این جمله نوشته شده است« two faces of the same coin » دو روی یک سکه. به علاوه آن این جمله نیز نوشته شده است« خانه مال ماست قدس مال ماست».

«سامی بن عبدالله الصالح» سفیر عربستان در الجزایر در واکنش به انتشار این عکس گفت که «تحقیقات درباره مطمئن شدن از این اقدام در جریان است و آن چه باید در این زمینه صورت گیرد را انجام می دهیم». روزنامه «السبق» عربستان نیز نوشت الصالح تأکید کرد که « این وظیفه ماست و اگر آن را انجام ندهیم به درد نمی خوریم».

این اتفاق در چارچوب واکنش ها و اعتراض های شهروندان کشورهای عربی به اقدام رئیس جمهور آمریکا در 6 دسامبر جاری مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی توسط آمریکا به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیلی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی رخ داده است. اقدام ترامپ نقض همه قطعنامه های سازمان ملل درباره قدس اتخاذ شده است و با انتقادهای بین المللی گسترده ای رو به رو شده است.

همچنین نمایش عکس ترامپ و بن سلمان در الجزایر که عربستان آن را «توهین آمیز» تلقی کرده است در حالی رخ می دهد که  انتشار گزارش های رسانه ای درباره برقراری روابط غیرعلنی میان عربستان و اسرائیل و افزایش سفر مسئولان عربستانی به سرزمین های اشغالی زیاد شده است.این در حالی است که برخی اخبار غیرموثق منتشر شده است مبنی بر اینکه تصمیم آمریکا درباره قدس با چراغ سبز عربستان سعودی اتخاذ شده است به ویژه آن که این اقدام آمریکا با درز کردن اطلاعاتی به بیرون همزمان شده است که تأکید می کند که واشنگتن و ریاض برای «قرارداد قرن» درباره راه حل نزاع فلسطینی ها و اسرائیلی ها بستر سازی می کنند؛ امری که بارها مسئولان عربستانی آن را تکذیب کردند.

پایگاه اینترنتی تلویزیون«النهار» الجزایر نیز نوشت که «عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل شیخ» رئیس مجلس شورای عربستان به زودی سفر خود به الجزایر را آغاز می کند.

این پایگاه اینترنتی نوشت که این سفر به مدت چهار روز و از 18 تا 21 دسامبر کنونی ادامه می یابد.

این پایگاه اینترنتی تأکید کرد که این سفر به دعوت «عبدالقادر بن صالح» رئیس  مجلس امت الجزایر صورت می گیرد و قرار است رئیس مجلس شورای عربستان با شماری از مسئولان در پارلمان و دولت دیدار کند.

هنوز مشخص نیست رئیس مجلس شورای عربستان در این دیدار به حادثه عکس پادشاه عربستان سعودی در کنار ترامپ رئیس جمهور آمریکا که روی آن شعارهای توهین آمیز نوشته است می پردازد یا نه.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.