حکومت عربستان سعودی مخالفان رانندگی زنان در این کشور را به زندان و پرداخت جریمه سنگین تهدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، دادستانی کل عربستان سعودی در پی ظاهر شدن مخالفانی برای دستورات ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور درباره زنان و تهدید هواداران اجازه رانندگی زن توسط یکی از شهروندان سعودی به قتل، به این مخالفان هشدار داد.

دادستانی کل عربستان در بیانیه ای تهدید کرد کسانی که قصد دارند نظم عمومی را به هم زده یا به زندگی خصوصی افراد تعدی کنند یا پیام های تهدید آمیز از طریق اینترنت ارسال کنند به مدت پنج سال زندانی شده و سه میلیون ریال نیز جریمه می شوند.

دادستانی کل عربستان همچنین روز گذشته-شنبه-دستور داد که یک نفر که در تویتتر تهدید کرده بود هر کسی که رانندگی زنان را تأیید می کند را می کشد،بازداشت شود.تهدید این شهروند عربستانی چند روز پس از صدور دستور پادشاهی برای پایان دادن به ممنوعیت چند دهه ای رانندگی زنان، صورت گرفت.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط عربستان این فرد که نام خود را ذکر نکرده است با استفاده از توییتر ضمن توهین به هواداران و تأیید کنندگان رانندگی خودرو توسط زنان آنها را تهدید به قتل کرد. برخی منابع از بازداشت این شهروند عربستانی خبر دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.