از حدود ۱۵ تا ۲۰ روز پیش شماری از اتباع فرانسوی و الجزایری به ولسوالی درزاب در شمال غربی ولایت «جوزجان» رفته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: شماری از عناصر تروریستی فرانسوی و الجزایری گروه داعش که برخی از آنها پیش از این در سوریه بودند، به این گروه تروریستی در شمال افغانستان پیوسته اند.

 چند منبع افغانستانی و بین المللی از استقرار  عناصر داعش در مواضع جدیدی در شمال افغانستان خبر دادند.

این اولین بار است که مسئولان افغانستان و برخی شاهدان از حضور  عناصر فرانسوی یا فرانسوی زبان در افغانستان سخن می گویند.

به گفته ولسوال «درزاب» از حدود ۱۵ تا ۲۰ روز پیش  شماری از اتباع فرانسوی و الجزایری به ولسوالی درزاب در شمال غربی ولایت «جوزجان» رفته اند.

صدها فرانسوی که اصالت برخی از آنها به کشورهای شمال آفریقا بر می گردد در سال های اخیر به گروه داعش ملحق شده بودند.

ولایت جوزجان که با ازبکستان، همسایه شمالی افغانستان هم مرز است یکی از پایگاه های اصلی داعش در این کشور محسوب می شود. پیدایش گروه داعش در افغانستان به سال ۲۰۱۵ در شرق این کشور بر می گردد.

یکی از اهالی ولسوالی درزاب به خبرگزاری فرانسه گفته است که «۹۵ درصد» این ولسوالی در اختیار گروه داعش قرار دارد. بنا به همین گزارش یک شاهد عینی دیگر نیز از حضور عناصر خارجی داعش در این منطقه به همراه خانواده هایشان سخن گفته است.

از سوی دیگر به گفته «محمدرضا غفوری» سخنگوی والی جوزجان گروه داعش «به زور یا با سوءاستفاده از شرایط دشوار» خانواده های افغان حدود ۵۰ کودک را به خدمت خود در آورده است. یکی از ساکنان روستایی در ولسوالی درزاب از آموزش این کودکان در اردوگاهی ویژه برای انجام حملات تروریستی سخن گفته است. به گفته این شاهد عینی تعدادی از این کودکان تنها ۱۰ ساله هستند.

گروه داعش کنترل ۱۰ ولسوالی ولایت جوزجان را در اختیار دارد. «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر اخیر خود به کابل خطر قدرت گیری داعش در افغانستان را پس از شکست این گروه در عراق و سوریه مورد تاکید قرار داده بود.

این در حالی است که امروز سه پلیس شرق افغانستان توسط داعش کشته شدند.

در اثر حمله گروه تروریستی داعش به قرارگاه نیروهای امنیتی در بخش «وامای» شهر «نورستان» واقع در شرق افغانستان 3 تن از آنها و همچنین 12 تروریست کشته شدند.

«غلام فاروق» نورستانی مدیر امنیت نورستان به خبرنگار آناتولی گفت: گروه تروریستی داعش به قرارگاه پلیس در بخش وامای شهرستان نورستان واقع در شرق افغانستان حمله کرده اند.

وی افزود: در این درگیری، سه تن از نیروهای امنیتی کشته شده و 12 تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

فاروق تصریح کرد: «در این حمله 18 تن دیگر نیز مجروح شده اند. این نخستین حمله گروه تروریستی داعش در نورستان است».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.