نیروهای امنیتی عراق عملیات گسترده ای را برای آزادی منطقه «الرمانه» و شهر راوه در غرب استان الانبار از گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،نیروهای عراقی امروز شنبه عملیات بازپس گیری شهر«راوه»به عنوان آخرین منطقه و شهری که گروه تروریستی داعش در اشغال خود دارد را آغاز کردند.

در این عملیات تیپ های پیاده نظام و نیروهای الحشد عشایری مشارکت دارند تا بتوانند این شهر کوچک در ساحل رود فرات را آزاد کنند. هدف از این عملیات همچنین بازپس گیری مناطق مرزی در طول مرزهای عراق با سوریه است.

نیروهای عراق هفته گذشته شهر مهم و بزرگ « القائم»در استان الانبار را در نزدیکی شهر راوه بازپس گرفتند تا فقط نوارهای باریک و کوچکی در اشغال داعش بماند.

ستاد تبلیغات جنگ نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق عملیات گسترده ای را برای آزادی منطقه «الرمانه» و شهر راوه در غرب استان الانبار از گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

سرلشکر« عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات پاک سازی الجزیره و مناطق بالا دست فرات گفت که نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره که شامل تیپ هفتم پیاده نظام و تیپ هشتم زره پوش و الحشد عشایری عملیات گسترده ای را برای آزادی منطقه الرمانه و شهر راوه در چارچوب مرحله نخست عملیات پاک سازی الجزیره و مناطق بالا دست رود فرات آغاز کردند.

در تحولی دیگر«قطری السمرمد»یکی از فرماندهان در الحشد الشعبی در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی پرچم این کشور را روی ساختمان های منطقه «الرمانه» در شمال شهر القائم پس از آزادی کامل آن به اهتزاز درآوردند.

السمرمد گفت که نیروهای امنیتی و نیروهای پشتیبان آنها با کمک نیروی هوایی ارتش توانستند که شمار زیادی از عناصر داعش را بکشند و خطوط دفاعی گروه تروریستی داعش در برابر پیشروی نیروهای امنیتی عراق از هم پاشیده است.

این فرمانده الحشد الشعبی در ادامه افزود که نیروهای امنیتی و نیروهای پشتیبان پیشروی خود به سمت پایگاه های داعش با حمایت توپخانه ای و هوایی ارتش ادامه می دهند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.