ولیعهد عربستان سعودی آماده راحت شدن از قوی ترین شخصیت های سعودی به منظور اجرای اصلاحاتی است که می خواهد آنها را انجام داده و حاکمیت را در قبضه خود بگیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: بی تردید «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی عجله ای ندارد و تصمیم اش برای بازداشت 11 شاهزاده و 4 وزیر و ده ها وزیر سابق نشان دهنده آن است که وی از خطرات بسیار خطرناکی که تا کنون منطقه خاورمیانه به خود ندیده است، باکی ندارد.

گاردین در ادامه نوشت: وجود شاهزاده «الولید بن طلال» میلیادر سعودی در میان شاهزاده هایی که بازداشت شده و در هتل«ریتز کالتون» مجلل در ریاض در حصر قرار گرفتند معنای این است که ولیعهد عربستان سعودی آماده راحت شدن از قوی ترین شخصیت های سعودی به منظور اجرای اصلاحاتی است که می خواهد آنها را انجام داده و حاکمیت را در قبضه خود بگیرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت:ولیعهد عربستان سعودی نیم قرن در صدر قدرت باقی می ماند.

به باور نویسنده این گزارش «سرعت و  قابل پیش بینی نبودن رفتارها و اقدامات ولیعهد عربستان سعودی امری است که سرمایه گذاران خارجی را نگران می کند».

گاردین در پایان نوشت: برخی از نام های بازداشتی ها نفس را بند می آورد و این حادثه به این می ماند که نخست وزیر انگلیس به شکل ناگهانی نیمی از کابینه خود را برکنار کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.