تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه با شلیک موشک زمین به هوا با هواپیماهای متجاوز اسرائیلی مقابله کرد اما به جزئیات این تجاوز هوایی اشاره نکرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، منابع امنیتی لبنانی گفتند که هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی شب گذشته از حریم هوایی لبنان به منطقه ای داخل اراضی سوریه حمله کردند.

این منابع گفتند که صدای انفجارهای قوی در منطقه «جرود رأس بعلبک» و «الفاکهه» و «العین» در شمال«بعلبک» در مرزهای شرقی لبنان با سوریه در نتیجه این حمله هوایی به مراکزی در ریف جنوبی دمشق و «حمص» در مرکز سوریه شنیده شد بدون آن که طبیعت این مراکز را این منابع مشخص کنند.

این منابع که نخواستند نام شان فاش شود گفتند که جنگنده های اسرائیلی پیش از آن که صدای انفجارها در مناطق مختلف لبنان شنیده شود، بر فراز لبنان در ارتفاع پایین به پرواز در آمدند.

از سوی دیگر، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه با شلیک موشک زمین به هوا با هواپیماهای متجاوز اسرائیلی مقابله کرد اما به جزئیات این تجاوز هوایی اشاره نکرد.

رژیم اسرائیل واکنش فوری به انتشار این اخبار از خود نشان نداده است و این رویکرد را در گذشته نیز به ویژه پس از انتشار اخبار تجاوز هوایی به سوریه در پیش گرفته بود.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز نوشت که هواپیمای ارتش اسرائیل شب گذشته به سوریه حمله کردند و یک تأسیسات در منطقه صنعتی«حسیاء» در ریف حمص هدف قرار دادند.

ارتش سوریه نیز موشک های زمین به هوا را به سمت هواپیماهای متجاوز شلیک کردند.

در همین زمینه برخی اطلاعات حکایت از آن دارد که جنگنده های اسرائیل موشک های خود را از داخل حریم هوایی لبنان به سمت سوریه شلیک کردند و صدایی که در منطقه «اللبوه» در «بقاع» داخل لبنان شنیده شد به دلیل صدای شلیک انفجار موشک زمین به هوای ارتش سوریه بود که نیروهای سوری به سمت هواپیمای اسرائیلی شلیک کردند.

در مقابل، رسانه های اسرائیلی از هدف قرار دادن اهدافی در سوریه خبر دادند و شبکه ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی یک کارخانه سلاح را در غرب شهر حمص در سوریه هدف قرار دادند.

همزمان با بمباران نیز هواپیماهای اسرائیلی به شکل گسترده در ارتفاع متوسط بالای «حاصبیا»،«مرجعیون» و البقاع غربی در لبنان تا البقاع شرقی به پرواز در آمدند.

در همین حال،حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه صنعتی اطراف حمص سوریه تلفاتی در پی نداشته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی منابع میدانی در گفت و گو با این شبکه اعلام کردند جنگنده های اسرائیلی چهار مرتبه یک کارخانه تولید مهمات جنگی را در منطقه صنعتی حسیاء در ریف حمص سوریه هدف قرار دادند.

به گزارش این شبکه، یک فرمانده ارتش سوریه گفت نیروهای پدافند هوایی سوریه با موشک های زمین به هوا به مقابله با جنگنده مهاجم پرداختند. تا کنون هیچ گونه خبری از وارد آمدن خسارت به منطقه مورد نظر گزارش نشده است.

بنابر این گزارش، هواپیماهای اسرائیلی غالبا از حریم هوایی لبنان برای بمباران سوریه استفاده می کنند تا مبادا پدافند سوریه آنها را سرنگون کند. ارتش سوریه پیش از این هواپیماهای اسرائیلی را بر فراز سوریه و حتی بر فراز لبنان هدف قرار داده و مورد اصابت قرار داده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.