براساس تازه ترین نظرسنجی، تقریبا نیمی از آمریکایی ‌ها حامی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس ‌جمهورشان هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از ایندیپندنت، نتیجه جدیدترین نظرسنجی شرکت افکارسنجی سیاست عمومی (PPP) نشان می ‌دهد حمایت از استیضاح ترامپ یک رکورد جدید از زمان طرح این پرسش از سوی برگزار کنندگان نظرسنجی ثبت کرده و در پایان ماه اکتبر 49 درصد رای دهندگانی که از سوی این شرکت مورد پرسش قرار گرفتند گفتند که از استیضاح دونالد ترامپ حمایت می ‌کنند. در مقابل 41 درصد نیز گفتند که با این استیضاح مخالف هستند.

شرکت افکارسنجی سیاست عمومی ماهانه اقدام به برگزاری نظرسنجی درباره ترامپ می‌ کند و ماه اکتبر ششمین ماه متوالی است که در آن اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که از استیضاح ترامپ حمایت می کنند. 

«دین دیبنام» رئیس این شرکت گفت: «ما هر ماه در ارتباط با ترامپ نظرسنجی می ‌کنیم و این ماه رکوردی را در کاهش تجربه می ‌کنیم.»

این در حالی است که روز گذشته موسسه گالوپ نظرسنجی تازه‌ ای از میزان حمایت و رضایت از عملکرد ترامپ در آمریکا را منتشر کرده بود. طبق این نظرسنجی، محبوبیت و رضایت از ترامپ به 33 درصد کاهش یافته و میزان نارضایتی و عدم محبوبیت او به 62 درصد افزایش یافته است. افزایش میزان نارضایتی از ترامپ به 62 درصد، بالاترین میزان عدم حمایت از ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری او تا به حال بوده است.

ماه اکتبر برای ترامپ یکی از ماه‌ های دشوار ریاست جمهوری اش بود که با اعلام کیفرخواست ‌هایی از سوی کمیته تحقیقات پرونده ارتباط ستاد ترامپ با روسیه از سوی «رابرت مولر» بازرس ویژه این کمیته به اوج خود رسید و در همین راستا  «پال مانافورت»، «جورج پاپادوپولوس» و «ریک گیتس» سه نفر از دستیاران سابق ستاد انتخاباتی ترامپ هدف قرار گرفتند.

ترامپ این اتهامات را به عنوان «اخبار جعلی» رد کرد و توجه ها را به سمت نحوه برخورد «هیلاری کلینتون» با رقیب اش سوق داد.

با این حال تبعات این کیفرخواست ‌ها بر افکار عمومی در زمان انجام این نظرسنجی منعکس نشده بنابراین انتظار می رود حمایت از استیضاح ترامپ در نظرسنجی بعدی افزایش یابد.

در عین حال طرح ‌های اخیر رئیس‌ جمهور آمریکا برای انجام اصلاحات مالیاتی نیز محبوبیتی نداشته و تنها 29 درصد از رای دهندگان گفتند که طرح مالیاتی جمهوری‌ خواهان را تایید می‌ کنند.

در عین حال محبوبیت ترامپ در میان هم حزبی هایش هم کاهش یافته است.

این در حالی است که یک میلیاردر کالیفرنیایی به نام «تام استیر» اخیرا گفته است یک کارزار تبلیغات تلویزیونی به ارزش 10 میلیون دلار را در سطح ملی با هدف درخواست برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا شروع می کند.

استیر در این تبلیغ تلویزیونی اعلام کرد ترامپ باید به دلایلی مانند سوق دادن آمریکا به آستانه جنگ هسته ای، فقدان عدالت در اف بی آی و تهدید به تعطیلی سازمان های رسانه ای که وی با آنها موافق نیست، از کار برکنار شود. استیر در این پیام ویدیویی از بینندگان می خواهد با نمایندگان کنگره حوزه انتخابی خود دیدار و از آنها بخواهند ترامپ را استیضاح کنند. 

قطعنامه تحریم ترامپ که به تازگی توسط «آل گرین» نماینده جمهوری خواه تگزاس تهیه شده بود، پیش از طرح در صحن علنی کنگره از دستور کار خارج شد ولی وی قول داد به تلاش خود ادامه دهد. 

اما دموکرات هایی مانند «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت کنگره و نماینده کالیفرنیا معتقدند تلاش برای استیضاح ترامپ در سطح ملی موثر نیست چرا که در کنگره با شکست مواجه می شود و همچنین می تواند انگیزه ای برای حامیان جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی باشد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.