با توجه به برنامه‌ ریزی مسئولان انگلیس برای جنگ با کره شمالی، به نظر می رسد جنگ جهانی سوم قریب الوقوع شده باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه دیلی استار گزارش داد: همزمان با گمانه زنی هایی در خصوص آزمایش یک بمب هیدروژنی جدید توسط پیونگ یانگ در سالروز تاسیس حزب حاکم، مقامات انگلیس اعلام کرده‌ اند که برنامه‌ هایی درباره چگونگی پاسخ انگلیس در صورت هرگونه جنگ با پیونگ یانگ را بررسی می‌ کنند. یکی از گزینه‌ ها اعزام ناوهای هواپیمابر جدید است.

در همین راستا ممکن است انگلیس ناوهای هواپیمابر جدید خود را به نزدیکی شبه جزیره کره اعزام کند.

انگلیس که نگران است تنش‌ های فزاینده به جنگ بینجامد، در طول چند ماه اخیر برنامه‌ هایی را برای رویارویی با این حالت بررسی می‌ کند. یک منبع ارشد انگلیس اعلام کرده است که ما تعداد بسیاری ناو به منطقه اعزام می‌ کنیم.

بر اساس این سناریو، ناو هواپیمابر HMS ملکه الیزابت به همراه 12 جنگنده F-35B به زودی به ناوهای آمریکا که در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر هستند، می‌ پیوندند.

وزرای دولت انگلیس از پاسخ به سوالات درباره این مساله خودداری می‌ کنند اما برخی از مقامات نظامی به دنبال بررسی گزینه‌ هایی از جمله به کارگیری تاکتیک‌ های استفاده شده در جزیره فالکلند هستند.

پیشتر «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در کنفرانسی اعلام کرد: «کره شمالی با آزمایش‌ های غیرقانونی خود تنها نشان داد که تا چه حد می‌ تواند غیرمسئولانه رفتار کند. شهر های «منچستر» و «لندن» بسیار نزدیک تر از «لس‌آنجلس» آمریکا به پیونگ یانگ است.»

فالون اضافه کرد: اعزام ناوها، جنگنده‌ ها و حتی سربازان تنها در صورت درخواست کمک انجام می‌ گیرد.

این اقدام در پی پیام توییتری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه بعد از 25 سال شکست مذاکرات، تنها یک راه باقی مانده است، انجام می‌ گیرد.

در مقابل «کیم جونگ اون» در برابر اظهارات تهدید آمیز ترامپ اعلام کرد که سلاح‌ های هسته‌ای این کشور قدرت بازدارندگی است که تمامیت ارضی کره شمالی را حفظ می‌ کند.

این سخنان تنها ساعاتی پس از آن مطرح شد که  ترامپ در توییتی درباره کره شمالی گفته بود که در برخورد با یک کشور منزوی تنها یک چیز جواب خواهد داد.

تنش بین آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ طی ماه های اخیر به شدت بالا گرفته است.

آمریکا خواستار توقف برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی است. اما در مقابل کره شمالی طی ماه های اخیر آزمایش های موشکی متعددی انجام است و ماه گذشته نیز اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.