شهر الحویجه در استان کرکوک عراق به عنوان یکی از آخرین پایگاه های داعش توسط نیروهای مشترک عراقی به طور کامل آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، پلیس عراق اعلام کرد که شهر«الحویجه» در استان «کرکوک» توسط نیروهای عراقی به طور کامل آزاد شد.

پیش از این خبرنگار المیادین از رسیدن نیروهای مشترک عراقی به مرکز شهر الحویجه پس از درگیری شدید با عناصر داعش خبر داده بود.

سرلشکر«عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات آزادی الحویجه نیز گفت که مرکز شهر الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک به طور کامل آزاد شد.

یار الله افزود که نیروهای تیپ نهم زره پوش ، نیروهای پلیس فدرال ، نیروهای واکنش سریع و نیز لشکرهای دوم، سوم،چهارم،یازدهم،بیست و ششم و چهل و دوم الحشد الشعبی مرکز شهر الحویجه را به طور کامل آزاد کردند.

یارالله در بیانیه ای تأکید کرد که نیروهای مشترک همچنان در حال پیشروی هستند.

خبرگزاری رویترز نیز  اعلام کرد که ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای عراقی شهر الحویجه و مناطق اطراف آن را به طور کامل از گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.

در تحولی دیگر، «کریم الخاقانی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی به المیادین گفت که حتی یک خانواده را از مناطقی که آزاد کردیم بیرون نکردیم.

نیروهای عراقی اکنون عملیات پاک سازی امنیتی و نظامی را برای یافتن باندهای کوچک باقی مانده از داعش داخل الحویجه را انجام می دهند.

نیروهای عراقی همچنین در حال تثبیت مناطقی که داخل شهر الحویجه آزاد کردند، هستند.

«ثامر الحسینی» فرمانده تیپ واکنش سریع نیز به المیادین گفت که نیروهای عراقی به طور کامل مرکز الحویه را آزاد کردند.

الحسینی افزود که شهر الحویجه توسط نیروهای عراقی به طور کامل پاک سازی شد و همه نیروها از الحویجه برای آزادی دیگر مناطق عبور کردند.

وی افزود که بیشتر عناصر داعش در الحویجه کشته شدند و عناصری که فرار کردند نیز تحت پیگرد هواپیماها هستند.

«قاسم نزال» فرمانده تیپ نهم زره پوش ارتش عراق نیز گفت که داعش تلاش کرد که فرار خود از الحویجه را با مین گذاری و بمب گذاری پوشش دهد.

 شهر الحویجه آخرین پایگاه داعش در شمال عراق پس از اخراج این گروه به طور کامل از موصل و اطراف آن به شمار می رود. اکنون فقط یک نوار از اراضی در امتداد مرزهای غربی عراق با سوریه در اشغال این گروه تروریستی است.

بنابراین گزارش، نیروهای مشترک عراقی در 21 ماه سپتامبر عملیات نظامی گسترده برای پاک سازی شهر الحویجه واقع در غرب شهر کرکوک در شمال بغداد را عناصر گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.