خبرگزاری آسوشیتدپرس با پوشش خبر تشییع پیکر شهید «محسن حججی» تیتر زد: «سرباز ایرانی که توسط داعش در سوریه سر بریده شد، همچون یک نماد تشییع شد».

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش امروز خود نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران و هزاران نفر از ایرانیان امروز چهارشنبه برای سرباز جوان ایرانی که در سوریه توسط گروه داعش سربریده شده بود، عزاداری کردند.

شهادت «محسن حججی»  25 ساله توجه بسیاری از مردم ایران را جلب کرد؛ کشوری که شهادت را مقدس می داند. از زمان مرگ (شهادت)او، هنرمندان و دیگر افراد در نوارهای ویدئویی و آثار هنری خود از حججی یاد می کنند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران بر پیکر حججی که در تابوتی پیچیده شده در پرچم ایران قرار داشت، نماز خواند. سپس عزاداران گل‌ هایی را بر بالای تابوت وی قرار دادند؛ در حالی که نیروهای نظامی به همراه مردان و زنان در مراسم تشییع شرکت داشتند. بسیاری از مردم تصاویر حججی را در دست داشتند و برخی نیز پرچم‌ های سیاه ‌رنگی را که در مراسم محرم رایج است، حمل می کردند.

بسیاری از مقامات کنونی و سابق دولتی از جمله «علی لاریجانی» رئیس‌ مجلس شورای اسلامی و «محمود احمدی ‌نژاد» رئیس ‌جمهور سابق ایران در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» هم سر داده شد.

«علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع گفت: «برای دفاع از اسلام افرادی مانند حججی خون خود را دادند. ما هرگز شهادت حججی را فراموش نمی‌کنیم، هرگز سیاستمداران خبیث آمریکا و اسرائیل را فراموش نمی‌کنیم و به خون شهید حججی قسم می خوریم تا اسرائیل را نابود نکنیم از پا نخواهیم نشست. سپاهیان پاسدار موشک‌های خود را برای نابودی اسرائیل آماده کنید.»

حججی یکی از بسیاری از مستشاران نظامی سپاه ایران و داوطلبانی است که در عراق و سوریه کشته(شهید)می شوند.

در حالی که داعش تلاش داشت تا از دستگیری و سربریدن حججی به عنوان یک تبلیغ برای خود استفاده کند، بسیاری در ایران نگاه متفاوتی به این موضوع داشتند. تصویر حججی در نوار ویدئویی داعش، وی را در حالی که بعد از دستگیری صبورانه ایستاده بود، نمایش می داد که دود از پشت سر او در بیابان سوریه بلند می شد و همین تصاویر، حس میهن ‌پرستی را در ایران برانگیخت.

«زهرا عباسی» همسر 23 ساله حججی پیشتر به رسانه‌ ها گفته بود: «به عکس او نگاه کنید، علیرغم آنکه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شده است، هیچ نشانه ‌ای از ضعف در او مشاهده نمی‌ شود. هیچ ترسی در چشمانش مشهود نیست. تنها شجاعت و رشادت است. وی همچون کوه است.»

«حسن روح ‌الامینی» از گرافیست ‌های ایرانی، پوستری درباره لحظه شهادت محسن حججی طراحی کرد که در آن امام حسین (ع) در حال استقبال از این شهید است.

آیت ‌الله (العظمی)خامنه ‌ای در سخنرانی خود از محسن حججی به عنوان «شهید عزیز» یاد کرد.

«حسن روحانی» رئیس‌ جمهور ایران نیز حججی را مورد تحسین قرار داد و از او به عنوان فردی یاد کرد که نشان داد مردم ایران تا چه اندازه آمادگی فداکاری دارند.

مرگ (شهادت)حججی موجب اتحاد بی‌ سابقه‌ ای میان اصولگرایان، میانه‌ روها و اصلاح ‌طلبان در ایران شد. بسیاری از فعالان، هنرمندان، ورزشکاران، ستارگان و سیاستمداران از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران پیام‌ های تسلیت برای حججی ارسال کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.