در سایه تهدید‌های رئیس جمهور آمریکا علیه تهران، آلمان صادرات خود به ایران را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط تجاری ایران و آلمان از ژانویه 2016 تاکنون به طور پیوسته گسترش یافته است. تنها از ژانویه تا ژوئیه سال جاری حجم این روابط نسبت به مدت‌ زمان مشابه در سال 2016، 23 درصد افزایش داشته است.

آلمان صادرات خود به ایران را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

آلمان در این مدت تولیدات خود را به ارزش 1.6 میلیارد یورو به ایران صادر و از این کشور 231 میلیون یورو کالا وارد کرده است.

با این حال یک کارشناس مسائل اقتصادی آلمانی معتقد است که تهدید‌های رئیس جمهور آمریکا علیه ایران به مثابه زنگ خطری جدی برای روابط اقتصادی ایران و آلمان است.

«فولکر ترایر» رئیس بخش روابط خارجی «اتحاد اتاق ‌های صنایع و بازرگانی آلمان» در گفتگو با خبرگزاری رویترز نسبت به اظهارات تهدید آمیز «دونالد ترامپ» درباره توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد.

این کارشناس اقتصادی می ‌گوید که لغو یک‌ جانبه‌ برجام توسط آمریکا ضربه قابل ‌توجهی به تجارت خارجی آلمان وارد خواهد کرد.

ترایر گفت: «اگر رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر از تمدید برجام خودداری کند، کنگره آمریکا ظرف 60 روز درباره احیای تحریم ‌ها علیه ایران تصمیم خواهد گرفت. در این صورت به اقتصاد آلمان هم لطمه وارد می ‌شود، زیرا علاوه بر زیان‌ هایی که در رابطه با قراردادهای تجاری فعلی ایجاد می ‌شود، بازرگانان آلمانی دوباره از ترس مجازات از جانب آمریکا، وارد معاملات جدید با ایران نخواهند شد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.