این بدان معنا نیست که آنها موافق وی هستند بلکه در اولین فرصت تلاش می کنند که وی را براندازند لیکن موازنه قدرت کنونی به گونه ای است که عربستانی ها را وادار می کند که گفتمان خود را تغییر دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه روسی «ایزوستیا» در گزارشی نوشت: برخی منابع دیپلماتیک گفتند که عربستان سعودی بر این باور است که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه می تواند نقش مهمی در آینده سیاسی سوریه بازی کند.

برخی تحلیلگران سیاسی عربستان سعودی بر این باورند که رئیس جمهور سوریه در دولت انتقالی جا دارد. این مساله قابل ذکر است که کشورهای منطقه در نشست های غیرعلنی دیگر مساله کناره گیری بشار اسد از قدرت را مطرح نمی کنند.

یک منبع دیپلماتیک گفت که آنها به خوبی می دانند که بشار اسد یک واقعیتی است که مجبورند با آن کنار بیایند.البته این بدان معنا نیست که آنها موافق وی هستند بلکه در اولین فرصت تلاش می کنند که وی را براندازند لیکن موازنه قدرت کنونی به گونه ای است که عربستانی ها را وادار می کند که گفتمان خود را تغییر دهند.

در همین حال، سفارت عربستان سعودی در مسکو یا وزارت خارجه این کشور به درخواست روزنامه روسی درباره تأیید یا تکذیب این گونه اخبار پاسخی ندادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.